241630

موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه «کگهر»

دنیای معدن: مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌گهر با دو دستور کار اصلی تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه و تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس، با حضور بیش از ۸۰‌درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌گهر، ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌گهر در مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌گهر بیان کرد: «کگل» افزایش سرمایه از ۲۰‌هزار میلیارد تومان به ۳۶‌هزار میلیارد تومان را درخواست داده است و بخش عمده‌‌‌ای از این افزایش سرمایه در شرکت‌های زیرمجموعه، مشارکت این شرکت‌ها و تامین مالی لازم جهت خرید سنگ است.

وی گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌‎گهر در چند بخش مختلف همچون گهرانرژی، توسعه آهن و فولاد گل‌‌‌گهر، آب خلیج‌‌‌فارس، شرکت سرمایه‌گذاری گل‌‌‌گهر، کاوند نهان زمین، ستاره سیمین هرمز که با مشارکت فولاد مبارکه در بندرعباس به فعالیت می‌‌‌پردازد، نیز افزایش سرمایه خواهد داشت.

وی افزود: میزان تولید آهن اسفنجی در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌‌‌گهر به ۴میلیون و ۶۰۰‌هزار تن در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید. ایمان عتیقی بیان کرد: مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌گهر با اشاره به بحث زیرساخت‌ها و حمل ریل جاده‌ها، گفت: خوشبختانه در زیرمجموعه این موضوع امروز در دستورکار قرار گرفته است. وی اظهار کرد: شرکت گهرزمین در حال حاضر ۵ میلیون تن گندله تولید می‌کند که در سال ۱۴۰۵ به ۵/ ۷ میلیون تن تولید گندله خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌گهر گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ تمام برنامه‌‌‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌گهر در بخش فولادسازی عملیاتی شود، به طوری که شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌گهر در سال ۱۴۰۲ افزایش تولید خواهد داشت که تنها هدف گل‌‌‌گهر نیست و تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های زیرمجموعه رقم خواهد خورد. در پایان مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌‌گهر، سهامداران این شرکت با افزایش سرمایه ۲۰ میلیارد تومان و رسیدن آن به ۳۳‌هزار میلیارد تومان موافقت کردند. بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، بر اساس رسیدگی انجام شده، افزایش سرمایه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از نظر سازمان بورس بلامانع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید