240770

پورابراهیمی:

ایمیدرو و زمین‌شناسی محدوده‌های معدنی را بلوکه نگه‌داشته‌اند

دنیای معدن: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ایمیدرو و زمین شناسی باید اطلاعات پایه تولید کرده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند، اما متاسفانه تبدیل به جاهایی شدند که محدوده های معدنی را بلوکه نگه می دارند.

به گزارش دنیای معدن، دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز اول بهمن ماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با انتقاد از عدم ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه معدن جنوب استان اظهار کرد: عمده عملیات اکتشافی از جمله تهیه نقشه زمین شناسی هوایی و بیوشیمی باید انجام می‌شده، سوال اینجاست اطلاعات اکتشافی جنوب استان کرمان کجاست؟ سازمان زمین شناسی ثبت محدوده می کند اما موظف است که اطلاعات تولید و اختیار مردم قرار دهد.

او تاکید کرد: ایمیدرو و زمین شناسی باید اطلاعات پایه تولید کرده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند، اما متاسفانه تبدیل به جاهایی شدند که محدوده های معدنی را بلوکه نگه می دارند و این وضعیت ما است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحولات در جنوب با تغییر در نقشه راه این دو سازمان رقم می‌خورد اگر اطلاعات عرضه کنند حتما بخش خصوصی زیرساخت ها را تامین می کند.

او در پایان از اصلاحات قانون معادن سخن گفت و افزود: استان کرمان نیز در این زمینه پیشنهاداتی داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید