241303

«گهر زمین» از بزرگترین ذخیره تا افزایش سهم در بازار

دنیای معدن: شرکت سنگ آهن گهرزمین با در اختیار داشتن بزرگترین معدن سنگ آهن در خاورمیانه، تلاش می کند تا با تولید محصولی با کیفیت و همچنین برندسازی در این زمینه حضور خود در زنجیره ارزش فولاد در کشور و همچنین حضور در بازارهای صادراتی را افزایش دهد.

 این اتفاق در نهایت منجر به توسعه اقتصادی در کشور خواهد شد و حتی می توان پیش بینی کرد که این تجربه گهر زمین را به حضور در پروژه های خارجی نزدیک کند.

 ایران دارای ذخایر بسیاری از سنگ آهن است که باعث شده تا در راستای خلق ارزش افزوده  صنعت فولاد توسعه ای بیش از پیش داشته باشد. وجود این  ذخایر باعث شده تا ایران سومین کشور دارنده سنگ آهن در آسیا باشد و معادن بزرگی در اختیار داشته باشد. 

یکی از این معادن، معدن سنگ آهن گهرزمین است که با توجه به ذخایر در اختیار بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه محسوب می شود. درواقع گهر زمین با در اختیار داشتن این ذخیره می تواند به یکی از قطب های اصلی معدنکاری تبدیل شود. 

اما شاید مهمترین نکته آن باشد که این ذخیره ارزشمند در دسته معادن روباز قرار گرفته و همین موضوع می تواند بهره داری از این ذخیره را آسان کند. بدون شک روباز بودن این معدن می تواند روند توسعه را تسهیل بخشیده و به آن سرعت ببخشد. فعالیت معدنکاری در معادن روباز سرعت بیشتری دارد و می توان تجهیزات را به راحتی در آن مستقر کرد. از سویی دیگر نزدیک بودن ماده معدنی به سطح می تواند حجم برداشت را افزایش دهد که در نهایت بر میزان تولید و فروش گهر زمین می افزاید. 

حال در اختیار داشتن بزرگترین ذخیره سنگ آهن خاورمیانه می تواند کمی کار را برای مدیران این مجموعه سخت کند. همین موضوع باعث شده تا این مجموعه به دنبال ایجاد زنجیره ارزش و تبدیل شدن این منطقه به قطب معدنی باشد تا ارزش افزوده درخور این موقعیت را کسب کند. همچنین باعث شده تا تولید سالانه 10 میلیون تن کنسانتره و 10 میلیون تن گندله در چشم انداز این مجموعه برای نقش آفرینی در صنعت فولاد هدف گذاری شود. 

با چنین اتفاقی سهم قابل توجهی از بازار مواد اولیه صنعت فولاد در اختیار گهر زمین قرار می گیرد. گهر زمین در این راستا تلاش کرده تا محصولی با کیفیت را تولید و روانه بازار کند، اتفاقی که در توسعه صادرات این مجموعه نیز موثر خواهد بود. در این راستا گهر زمین توانست موفق به اخذ استاندارد محصول کنسانتره و گندله برای اولین بار در کشور شود که حاکی از تولید محصول با کیفیت است. این موضوع دو دستاورد اصلی برای گهرزمین به همراه دارد، تصاحب بازار داخلی و توسعه بازارهای صادراتی که در نهایت منجر به فروش بیشتر و سوددهی آن می شود. 

درواقع ارتقای کیفیت محصول تولیدی از مهمترین  برنامه هایی است که در دستور کار این مجموعه قرار دارد تا بتواند بیشترین بهره برداری را از این ذخیره داشته و با افزایش درآمدهای خود توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در منطقه محقق کند. 

اما در کنار این موضوع تاکید بر کیفیت محصول تولیدی و همچنین اخذ استاندارد یاد شده باعث می شود که گهر زمین به یک برند معدنی در بازارهای جهانی تبدیل شود، برندی که در بحث کیفیت و قیمت به مشتریان خود اطمینان داده وهمین موضوع منجر به تداوم و گسترش حضور آن در بازارهای خارجی می شود. 

در کنار موارد یاد شده بهره برداری از بزرگترین ذخیره خاورمیانه با هدف گذاری های یاد شده باعث اشتغالزایی هرچه بیشتر و همچنین پرورش نیروهای متخصص می شود. می توان چنین چشم اندازی را برای گهر زمین متصور بود که با در اختیار داشتن این ذخیره بزرگ در سال های آینده همکاری های بین المللی با حضور این شرکت چه در ایران و چه در پروژه های بین المللی رقم بخورد که منجر به توسعه هرچه بیشتر بخش معدن می شود. تیتر۲۰

 

دیدگاهتان را بنویسید