238533

صادرات سنگ آهن هند در ماه جاری میلادی به صفر رسید

دنیای معدن:با توجه به کاهش تقاضای بازار جهانی و افزایش مالیات صادرات سنگ آهن توسط دولت هند، صادرات این ماده معدنی در ماه جاری میلادی به صفر رسید.

به گزارش دنیای معدن از رویترز، یکی از مقامات صنعت و معدن هند اعلام کرد: صادرات سنگ آهن هند در ماه اکتبر به نزدیک صفر کاهش یافت و انتظار می رود فروش محموله های مواد اولیه فولادسازی به دلیل مالیات های صادراتی بالاتر و تقاضای کمتر از سوی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده، به رکود ادامه دهد.

هند در ماه مه مالیات صادراتی بر فروش سنگ آهن خام کم عیار (با محتوای آهن زیر ۵۸ درصد) را از صفر به ۵۰ درصد افزایش داد و مالیات پوکه ها را به عنوان بخشی از تلاش ها برای پاسخگویی به افزایش تقاضای داخلی از صفر به ۴۵ درصد افزایش داد.

راج کومار شارما، دبیر کل فدراسیون صنایع معدنی هند (FIMI)، گفت: به غیر از مالیات های صادراتی بالاتر که توسط دولت تصویب شده است، کاهش رشد اقتصادی در چین، بزرگترین خریدار سنگ آهن هند، به محموله های خارج از کشور مواد اولیه فولادسازی ضربه خواهد زد.

او افزود: محدودیت های سختگیرانه پکن برای کووید-۱۹ بر محموله های سنگ آهن هند نیز تأثیر خواهد گذاشت و تولید فولاد چین ممکن است در زمستان کاهش یابد و تقاضا برای سنگ آهن را کاهش دهد.

اما قیمت های جهانی سنگ آهن پس از سقوط در ماه اکتبر افزایش یافته است، و این افزایش عمدتا ناشی از شایعاتی است که نشان می دهد چین تا سال آینده از سیاست های خود در برابر کووید صفر دور خواهد شد. مقامات اطلاع از چنین طرحی را رد کرده اند.

در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۲، چین ۲۱ میلیون تن سنگ آهن و کنسانتره از هند خریداری کرد که عملاً ۸۰ درصد از کل صادرات دهلی نو را که ۲۶.۳۲ میلیون تن بود، به شمار می رود. سنگ معدن کم عیار ۹۲ درصد از کل صادرات سنگ آهن هند را تشکیل می دهد.

داده های گردآوری شده توسط نشان می دهد که صادرات سنگ آهن هند در پنج ماه اول سال مالی جاری که از آوریل آغاز شد، بالغ بر ۶.۹۷ میلیون تن بود که پایین ترین رقم در سه سال اخیر است.

سخنگوی یک شرکت معنی دولتی گفت: قیمت سنگ آهن محلی در هند تا حدودی به دلیل کاهش تقاضا کاهش یافته است.

قیمت داخلی سنگ معدن کلوخه با عیار بالا در بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در کشور، با ۳۳ درصد کاهش به ۴۱۰۰ روپیه (۴۹.۴۵ دلار) در هر تن در اکتبر از ۶۱۰۰ روپیه در آوریل رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید