237902

پرداخت مالیات معادن در آذربایجان شرقی صفر است

دنیای معدن- رئیس اتاق تبریز گفت: با وجود دریافت مالیات از ۶ هزار واحد تولیدی، متاسفانه مشارکت و نقش معادن استان در پرداخت مالیات در حدود صفر بوده است.

به گزارش دنیای معدن، یونس ژائله امروز در  جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز، دریافت مالیات از بخش های تولیدی و صنعتی را یکی از مهم ترین منابع مالی دولت عنوان کرد و اظهار کرد: با وجود دریافت مالیات از ۶ هزار واحد تولیدی، متاسفانه مشارکت و نقش معادن استان در پرداخت مالیات در حدود صفر بوده است.

وی با اشاره ای به مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در مسائل اجتماعی و امور خیرخواهانه گفت: متاسفانه از محل درآمد معادن، مشارکت چشم گیری در ایفای نقش‌های اجتماعی وجود نداشته است که باید در این زمینه هم تجدیدنظر شود.

ژائله با بیان اینکه هم اکنون انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در بخش معدن در میان فعالان بخش خصوصی استان وجود دارد، ادامه داد: هم اکنون معادنی در استان داریم که در اختیار دولت است اما در اکثر این معادن نه سرمایه‌گذاری شده و نه واگذاری انجام می‌شود.

ژائله ادامه داد: تشکیل شرکت مس آذربایجان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است که انتظار داریم برای تشکیل هر چه سریعتر آن، مشارکت های لازم صورت گیرد. استان علاقمند است که این شرکت در آذربایجان تشکیل شده، مالیات آن در خود استان پرداخت و در مجموع این شرکت، مشارکت همه جانبه در استان داشته باشد.

رئیس اتاق تبریز بر ضرورت بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی در بخش تولید کاتد و پروژه های تغلیظ تاکید کرده و از آمادگی فعالان اقتصادی استان برای همکاری در این حوزه خبر داد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید