237121

سیاست اقتصادی زنجان، پیشگیری از خام فروشی است

دنیای معدن-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه سیاست استان پیشگیری از خام فروشی در حوزه معدن است، گفت: در صنعت ذوب و نورد هم طرح های توسعه ای منوط به ایجاد تصفیه خانه شده است.

به گزارش دنیای معدن، ناصر فغفوری در جلسه کار گروه زیربنایی استان زنجان با تشریح سیاست های استان در حوزه اقتصاد از جمله معادن اظهار کرد: طی سال های گذشته استان در راستای پیشگیری از خام فروشی با راه اندازی واحدهای تولیدی مرتبط حرکت کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به مسائل مطرح شده در مورد یک واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: این واحد کنسانتره آهن تولید می کند و به هیچ وجه یک واحد فولادی نیست.

وی با تشریح وضعیت استان طی سال های گذشته که مواد معدنی در کمربندی بارگیری و به استان های دیگر ارسال می شد، افزود: استان از آن وضعیت به تولید لوله های بدون درز رسیده است.

فغفوری با تاکید بر اینکه توسعه واحدهای نورد و ذوب در استان زنجان منوط به احداث واحد تصفیه شده است، ادامه داد: واحد مورد نظر در انتهای باغ شهرهای موسوم به باغ شهرهای دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: واحد تولیدی مورد نظر یک واحد تولید کنسانتره سنگ آهن است که اشتغال 80 نفری دارد و با هزینه خود راه دسترسی را هم با هزینه بالا فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه واحد مورد نظر همه مجوزها لازم از جمله بهره برداری را برای فعالیت دارد، افزود: این واحد سابقه فعالیت یک ساله دارد، ضمن اینکه موضوع توسعه این واحد در این آن محل مطرح نیست و از چاه آب کشاورزی استفاده می کند و گویا همین هم به عنوان مشکل مطرح می شود.

فغفوری با تاکید بر اینکه این واحد کنسانتره آهن تولید می کند، افزود: این واحد با ورود سرمایه گذار جدید فعال شده است.

در ادامه مدیرعامل آب منطقه ای زنجان هم با بیان اینکه واحد مورد نظر حرائم قانونی را برای فعالیت رعایت کرده است، افزود: منتهی باید متوجه بود که بضاعت آب منطقه معلوم است.

اسماعیل افشاری با تاکید بر اینکه تاثیرگذاری فعالیت این واحد تولیدی در آب نیاز به بررسی ندارد چرا که تاثیرگذار بر چاه های منطقه نخواهد گذاشت، تصریح کرد: می توان مصرف این واحد را از منبعی که در منطقه وجود دارد تامین کرد.

شایان ذکر است، مطرح شدن موضوع واحد تولیدی کنسانتره آهن به درخواست استاندار بود و وی تاکید کرد: این واحد کنسانتره تولید می کند و به هیچ وجه موضوع تولید فولاد نیست.

در این جلسه هفت درخواست مورد بررسی قرار گرفت که موفقیتی در گرفتن مصوبه بنا به دلایل زیست محیطی نداشتند و قرار شد که بار دیگر مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

از جمله این درخواست الحاق زمین به دانشگاه تکمیلی بود که قرار بر بررسی مجدد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید