235078

رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

ذخایر معدنی اردبیل بیشتر از «سنگون» اهر است

دنیای معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ذخایرمعدنی استان اردبیل بیشتر از «سنگون» اهر است و ما امیدواریم صنعت معدن اقتصاد استان را متحول کند.

به گزارش دنیای معدن، رامین صادقی در گفت و گویی اظهار کرد: در بخش معدن به دور از هیاهوی رسانه ای و طرح مسائل مگاپروژه، سعی کردیم تا با واقعیت ها محدوده های معدنی ارزشمند استان را به ویژه مشگین ، قزل اوزن در کوثر و خلخال را مورد رصد و پیگیری قرار دهیم تا امکان اکتشاف، استخراج و فرآوری این محصولات فراهم آید.

وی به شناسایی پنج و ۶ محدوده امیدبخش در بهره برداری از معادن در سطح استان اشاره کرد و گفت: به جرئت می توان گفت ذخایر معدنی این استان بیشتر از «سنگون» اهر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: مجوزهای لازم برای اکتشاف و استخراج معدن و همراهی سرمایه گذاران در راه اندازی واحدهای فرآوری انجام شده و استاندار اردبیل به صورت جدی در این حوزه سعی دارد تا همراهی مطلوب را با فعالان این بخش انجام دهد.

صادقی از ۲ برابر شدن ارزش ریالی و وزنه صادرات استان خبر داد و افزود: صادرات استان در یک سال گذشته به رقم ۵۱۶ میلیون دلار رسیده و در سه ماهه امسال این صادرات رشد مطلوبی را نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رشد جهشی صادرات، عمده صادرات استان نیز در بخش صنعت بوده و برخلاف سال های گذشته که عمده صادرات سیب زمینی و محصولات کشاورزی بوده، ما در بخش صادرات محصولات صنعتی نیز به شکل مناسب عمل کردیم.

صادقی از حل مشکلات بیمه ای، مالیاتی و بانک های واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب ستاد تسهیل خبر داد و اضافه کرد: به صورت مرتب جلسات ستاد تسهیل در استانداری برگزار شده و ما سعی می کنیم در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» بیش از گذشته از این واحدهای خلاق و نوآور حمایت های لازم را انجام دهیم.

وی از توسعه محدوده شهرک های صنعتی استان به ویژه شهرک صنعتی شماره ۲ خبر داد و بیان کرد: علاوه بر الحاق ۹۲ هکتار به این شهرک، اخیراً تملک ۶۰ هکتار زمین نیز با رایزنی های انجام شده با منابع طبیعی آغاز شده و امیدواریم به سرعت شاهد توسعه زمین های صنعتی در استان باشیم که این خود نشان از ایجاد طرح های جدید صنعتی می دهد.

صادقی از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل تا ۲ ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: ما نیز بوی تعفن در اطراف این شهرک و فرودگاه را تأیید می کنیم و این بوی تعفن ناشی از خروج فاضلاب واحدهای صنعتی به محدوده شهرک بوده که انتظار می رود هر چه سریع تر مدول دوم راه اندازی و این پساب وارد این سیستم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد منطقه ویژه اقتصادی و تأخیر و تعلل در راه اندازی آن تصریح کرد: مدیریت این مجموعه در دست شرکت شاهد است و تنها واحد تولید کریستال و ظروف شیشه ای در حال احداث است که خود مقام عالی استان از تأخیر و تعلل در اجرای این پروژه و مدیریت این منطقه گلایه ها و نارضایتی داشته که امیدواریم هر چه سریع تر مشکلات رفع شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید