234043

توسعه طرح‌های معدنی سنگان خواف نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است

دنیای معدن: رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: اجرای طرح‌های توسعه معدنی در منطقه سنگان خواف برای ۲ سال آینده نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است.

به گزارش دنیای معدن، امیررضا رجبی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث شعبه بانک تجارت در منطقه سنگان خواف، گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه نیازمند تقویت زیرساخت‌های منطقه در بخش‌های حمل‌ونقل، فرودگاه، ریلی، محورهای مواصلاتی و خدمات غیر صنعتی است.

وی ادامه داد: باید مانند الگوی منطقه عسلویه، بستر جذب و مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های منطقه سنگان خواف افزایش یابد و بخش‌های تأمین کننده مالی مانند سیستم بانکی از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت کنند.

توانایی تأمین سنگ‌آهن صنایع فولادی تا ۵۰ سال آینده

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به این‌که منطقه سنگان خواف با توجه به ذخایر موجود خود توانایی تأمین سنگ‌آهن صنایع فولادی را تا ۵۰ سال آینده دارد، تصریح کرد: برای توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری این بخش باید به توسعه زیرساخت‌ها توجه خاص داشت.

رجبی بابیان این‌که نقشه جامع نیازمندی‌های صنعتی و معدنی و حمایتی برای سرمایه‌گذاری‌های منطقه سنگان خواف در دست تهیه است، افزود: توجه سرمایه‌گذاران به ایجاد زیر ساخت‌ها در حوزه خدمات فنی و مهندسی، پذیرایی، حمل‌ونقل، مجتمع‌های مسکونی و سایر موارد در این منطقه ضروری است.

وی با اشاره به بازدید مدیرعامل بانک تجارت کشور از طرح‌های معدنی سنگان خواف گفت: هدف از دعوت وی برای سفر به این منطقه آشنایی با طرح‌های توسعه‌ای صنعتی و معدنی و بررسی راهکارهای حمایت مالی از سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی در این منطقه است.

گفتنی است، مدیرعامل بانک تجارت کشور و مسئولان سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی در سفر یک روزه به خواف علاوه بر حضور در مراسم آغاز عملیات اجرایی شعبه بانک تجارت منطقه سنگ‌آهن سنگان این شهرستان، با قابلیت‌های معدنی و طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری این منطقه آشنا شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید