232044

گامی نو برای معادن خواف با راهبری ایمیدرو؛

فعالیت دوباره معدن سنگ آهن خواف (پلاسری ققنوس ۱)

دنیای معدن: فعالیت معدن سنگ آهن پلاسری ققنوس ۱ پس از حدود ۵ ماه تعطیلی از امروز با بهره بردار جدید از سر گرفته شد.

به گزارش دنیای معدن، معدن سنگ آهن پلاسری ققنوس ۱ اواسط سال گذشته به دلیل اتمام مدت پروانه بهره برداری و عدم صلاحیت بهره بردار و تخلفات گسترده در این معدن از سوی شورای عالی معادن خلع ید شد و در اختیار سازمان ایمیدرو قرار گرفت.

فعالیت این معدن در جلسه مورخ ۱۷/۱۲/۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت که براساس رأی شورا مقرر شد، با واگذاری به بهره بردار جدید فعالیت این معدن ادامه یابد. بر همین اساس با استناد به رأی شورای عالی معادن و ماده ۱۳ قانون معادن، مجوز برداشت ۶۰۰ هزار تن سنگ آهن پلاسری به مدت یک سال برای بهره بردار جدید صادر و نامه آن در ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ابلاغ شد و پس از انجام فرایند های اداری از امروز فعالیت رسمی این معدن با بهره بردار جدید آغاز شد.

بر اساس این گزارش معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در جریان تعطیلی معدن خواف گفته بود: درحکمی که سال ۹۸ به بهره بردار معدن ارائه شد و بر اساس نامه دستگاه نظارتی مبنی بر تخلف های متعدد شرکت مذکور در بهره برداری از معادن سنگ آهن ققنوس و همچنین پرداخت نکردن حقوق دولتی، این موضوع در شورای عالی معادن مطرح شد و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که بهره بردار معدن صلاحیت ادامه بهره برداری ندارد و پروانه بهره برداری تمدید نخواهد شد. ضمن اینکه اضافه برداشت و جعل سند، دو دلیل دیگر برای تمدید نشدن پروانه بهره برداری معدن ققنوس است. با آغاز به کار این معدن، افرادی که پیش از این در معدن سنگ آهن خواف فعالیت می کردند، به مرور به محل کار خود باز خواهند گشت.

 

خواف

 

دیدگاهتان را بنویسید