231984

اهداف جدید «کگل» در سایه شعار سال محقق می شود

دنیای معدن: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در دو سال اخیر با توسعه ساخت داخل گره خورده است و این اتفاق توانست میزان وابستگی به واردات را کاهش دهد. اما این امر با همکاری هرچه بیشتر میان شرکت های معدنی و دانش بنیان رقم خورد که توانست دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن، شرکت های بزرگ معدنی از جمله شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز در مسیر استفاده از ساخت داخل با سرعت خوبی در حرکت است و توانسته بخش عمده ای از نیاز های خود در بخش قطعات و تجهیزات را با تعامل هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان تامین کند.

این اتفاق در گام اول منجر به صرفه جویی ارزی شد. درنتیجه بخشی از نیاز ارزی اجرای طرح های توسعه با استفاده از این راهکار تامین شد. اما دستاورد دیگر افزایش توانمندی واحدهای تحقیق و توسعه بود که گل گهر از آن غافل نماند و به نوعی آن را در اولویت های اصلی برنامه های پیش رو قرار داد.

با این حال سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" نام گذاری شد و بی تردید گل گهر با نگاه ویژه به این موضوع برنامه های ۱۴۰۱ را تدوین خواهد کرد. نگاهی به پتانسیل های گل گهر نشان می دهد می توان در سال ۱۴۰۱ شاهد نتایج خوبی در راستای تحقق این شعار بود. شاید حضور در پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران آن هم با سرمایه گذاری شرکت های معدنی همچون گل گهر نشان داد، این مجموعه می تواند در بخش های دیگر نیز با سرمایه گذاری درست و ارزیابی شرایط به نتایج خوبی دست پیدا کند که حاصل آن در افزایش تولید و سوددهی قابل رویت باشد و در نهایت سهامداران از آن بهره مند شوند.

از سویی دیگر نقش آفرینی گل گهر در زنجیره ارزش فولاد و تلاش برای افزایش این سهم، می تواند همکاری دانش بنیان ها با گل گهر را پررنگ تر از گذشته کند.

ایمان عتیقی مدیر عامل این شرکت نیز در ابتدای سال اظهار امیدواری کرد؛ با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری جهت تحقق شعار سال "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" تمام توان خود را به کار خواهیم بست و با همفکری در مسیر اهداف ترسیم شده در سند چشم‌انداز شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، نسبت به اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کوشش فراوان و مستمر در اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اقدام، تلاش خواهیم کرد.

این پیام نشان می دهد، مجموعه گل گهر عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده تا براساس آن بهره وری را نیز افزایش دهد.

اما این موضوع دستاوردهای مثبتی برای گل گهر  و به طور کل بخش معدن کشور خواهد داشت. همانطور که اشاره شد افزایش تولید در کنار همکاری با دانش بنیان ها می تواند، با صرفه جویی ارزی همراه بوده و سرعت کار را افزایش دهد. شاید دستاورد مهمی که در این شعار جای گرفته اشتغالزایی باشد، موضوعی که در یک سال گذشته به شدت مورد توجه گل گهر بوده و برنامه ریزی مشخصی برای آن داشته است.

درواقع تحقق این شعار هم برای شرکت های فعال در حوزه دانش بنیان ایجاد اشتغال می کند و هم برای مجموعه ای همچون گل گهر که در نهایت اصلی ترین تاثیر آن را باید در رشد فرهنگی و اجتماعی منطقه مشاهده کرد. گل گهر با تحقق این شعار علاوه بر تامین نیاز های خود، اشتغالزایی هرچه بیشتر در منطقه و استان را محقق کرده و منجر به کاهش مهاجرت به شهرهای دیگر می شود.

در بخش دیگر باید گفت استفاده از ظرفیت های دانش بنیان و تامین قطعات و تجهیزات ساخت داخل می تواند سرعت اجرای پروژه های در دستور کار را افزایش دهد، موضوعی که منجر به افزایش تولید و بهره وری شده و در نهایت بر سوددهی شرکت اثر گذار خواهد بود.

درواقع با نگاهی کلی به شعار سال خواهیم دید، مجموعه ای همچون گل گهر با تحقق این شعار علاوه بر رشد تولید و حضور بیشتر در بازارهای صادراتی ، در نهایت سود بیشتری به سهام داران خود اختصاص می دهد. این شعار سه راس اصلی را دربر گرفته و آن تولید کننده، شرکت های دانش بنیان و مردم ( با اشتغالزایی هر چه بیشتر) است درنتیجه تحقق آن برای مجموعه ای همچون گل گهر دستاوردهای بسیاری به همراه خواهد داشت.تیتر20

 

 

دیدگاهتان را بنویسید