231784

استخراج حدود ۱۸ و نیم میلیون تن سنگ آهن در سنگان خواف

دنیای معدن: بیش از ۱۸ میلیون و ۴۰۵ هزار تن سنگ آهن سال گذشته در سنگان خواف استخراج شده است.

به گزارش دنیای معدن، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: این در حالی است که طبق برنامه ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن استخراج سنگ آهن در این مدت هدف گذاری شده بود که با تلاش بخش های مختلف یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۵۹۱ تن بیشتر استخراج صورت گرفت.

حسن جعفری افزود:بر طبق برنامه ریزی ها ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی شده باید در سال ۱۴۰۰ در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید می شد، درحالیکه این میزان ۴۲۱ هزار و ۶۷۲ تن بیشتر از اهداف محقق شده است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: در همین مدت یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۸۸۲ تن سنگ آهن دانه بندی شده پر عیار و یا با عیار متوسط و کم در منطقه سنگان خواف تولید شد.

وی اظهار داشت: ۱۱ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۳۹۰ تن سنگ آهن دانه بندی شده و کلوخه سنگ آهن در سال قبل توسط مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به شرکت های معدنی کاوه پارس، فولاد سنگان، توسعه فراگیر سناباد و اپال پارسیان به فروش رسید.

مجتمع سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسار های سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید