230997

افزایش مصرف سنگ آهن در میان کارخانه های فولاد چین موجودی را کاهش داد

دنیای معدن-مای استیل: طی دوره 3 تا 9 مارس مصرف روزانه محموله های فاین سینترینگ سنگ آهن وارداتی در 64 فولادساز چین تحت نظرسنجی Mysteel پس از سه هفته افزایش، کاهش یافت و با 173,100 تن در روز یا 33.8 درصد کاهش هفتگی به 338,700 تن رسید.

به گزارش دنیای معدن، در میان 6 منطقه مورد بررسی، فولادسازان منطقه تانگشان واقع در هبی در شمال چین کاهش قابل توجهی را در مصرف این ماده معدنی داشتند.

به گفته یک تحلیلگر مستقر در شانگهای، بسیاری از کارخانه ها به ویژه آنهایی که در شمال چین واقع شده اند، سنگ آهن کمتری در این دوره مصرف کردند و این کاهش مصرف عمدتا به دلیل محدودیت های تولید اخیر که برای بهبود کیفیت هوای محلی در طول بازی های زمستانی پارالمپیک در پکن و Zhangjiakou هبی در 3 تا 14 مارس اعمال شده و همینطور نشست دوقلو در 4 و 5 مارس بوده است.

همانطور که گزارش شد، از برخی کارخانه ها در تانگشان درخواست شده بود تا بعضی از دستگاه های سینترینگ و کوره های بلند خود را در دوره 3 تا 5 مارس متوقف کنند و کوره های بلند بیشتری در طی دوره 8 تا 10 مارس تحت تعمیر و نگهداری قرار گرفتند که کیفیت هوای محلی را بهتر کنند.

این تحلیلگر گفت: تقاضای سنگ آهن در میان کارخانه های فولاد چین به دلیل محدودیت های سختگیرانه تولید، تضعیف شد، بنابراین آنها تمایل به مصرف موجودی داخل کارخانه خود به جای ذخیره سازی مجدد داشتند.

در نتیجه موجودی سنگ آهن فاین سینترینگ وارداتی 64 کارخانه فولاد چین که در بررسی فوق حضور داشتند، با 518,900 تن یا 3.3 درصد کاهش هفتگی به 15.2 میلیون تن رسید که پایین ترین سطح از دسامبر سال گذشته است.

در حال حاضر، موجودی سنگ آهن فاین که توسط این کارخانه ها نگهداری می شود با نرخ مصرف روزانه فعلی خود برای 31 روز کافی است که دو روز بیشتر از دوره بررسی گذشته است.

این تحلیلگر افزود: دولت تانگشان همچنین حمل و نقل کالاهای سنگین ازجمله سنگ آهن را از طریق کامیون از بنادر محلی در اقدامی برای کاهش آلودگی هوا از 3 مارس ممنوع کرد و بنابراین کارخانجات محلی سرعت خرید ماده معدنی خود را کاهش دادند.

ازسوی دیگر تقاضای ماده معدنی از سوی کارخانجات به دلیل افزایش قیمت سنگ آهن های وارداتی با مشکل مواجه شده و اکثر این کارخانه ها فعلا نظارت بر بازار را انتخاب کرده اند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید