230451

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر صادرات سنگ آهن و گندله این دو کشور

دنیای معدن: بلومبرگ/گلدمن‌ساکس: آتیلا ویدنل، مدیرعامل Navigate Commodities در سنگاپور می گوید: هر گونه عملیات نظامی طولانی مدت به شدت بر صادرات سالانه سنگ آهن روسیه و اوکراین که در مجموع تقریباً به 70 میلیون تن می رسد تأثیر می گذارد و در نهایت تعادل جهانی را بر هم می زند.

به گزارش دنیای معدن، در حالی که روسیه و اوکراین تامین کنندگان اصلی سنگ آهن چین نیستند، اما این دو کشور که اکنون در حال جنگ هستند معمولاً مواد اولیه فولادسازی را به دیگر کشورهای اروپایی صادر می کنند.

افراد مطلع نسبت به این موضوع به بلومبرگ گفتند که فولادسازان بزرگ روسیه از زمان آغاز تهاجم، صادرات خود را کاهش داده اند، در حالی که محموله های دریایی نیکل نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی می گویند که محموله های دریایی فلزی روسیه در حال کاهش اند و خریداران در شرایط عدم اطمینان تحریم ها و افزایش تنش ها، مردد هستند.

شرکت معدنی سنگ آهن اوکراین Ferrexpo روز جمعه اعلام کرد دسترسی به ظرفیت های ریلی برای حمل دریایی گندله به مشتریان اروپایی نامشخص است.

این شرکت بورسی لندن که دارای سه معدن در مرکز اوکراین است، اعلام کرد که انتشار نتایج سالانه خود را به تاخیر می اندازد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید