230368

فرایند بیولیچینگ مواد معدنی با ارزش را از سنگ های کم عیار تفکیک می کند

دنیای معدن: مدیر توسعه کسب و کار اینو مکس گفت: به طور کلی هزینه فرایند بیولیچینگ حدود ۵۰ درصد از هزینه های لازم در روش های هیدرو متالوژوری و پیرو متالوروژی مس کمتر است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، امین کریمی در پایان اولین کنفرانس تخصصی تکنولوژی های پیشرفته فرآوری سنگ آهن استیل پرایس با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ درصد مس در جهان با استفاده از بیولیچینگ فرآوری می شود، افزود: در این فرآیند مواد معدنی با ارزش از سنگهای کم عیار با کمک میکرو ارگانیسم همانند باکتریها و آرکی ها فرآوری می‌شوند.

 وی افزود: ترکیبات سولفیدی در سنک های معدنی وجود دارد و این ترکیبات توانایی اکسید کردن این ترکیبات و در نتیجه محلول کردن آنها را دارند.

 وی گفت: بیولیچینگ نوعی فرایند در صنایع معدنی برای فرآوری مواد معدنی مختلف است و در این فرآیند مواد معدنی با ارزش از سنگهای کم عیار فرآوری می‌شود.

مدیر توسعه کسب و کار اینو مکس با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه یادآور شد: شتاب دهنده اینو مکس از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و این مجموعه پس از برگزاری رویدادهای متنوع در کشور در سال ۹۹ با استقرار در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران امکان فراهم سازی فضای کار اشتراکی و اختصاصی خدمات شتابدهی را مهیا کرده است.

کریمی یادآور شد: تیم های مستقر در اینو مکس در این شتاب دهنده شامل حوزه‌های هوش مصنوعی  اینترنت اشیا، سلامت و نانو پلیمر هستند شایان ذکر است، اولین کنفرانس تخصصی تکنولوژی پیشرفته فرآوری سنگ آهن استیل پرایس که با حضور کارشناسان و مدیران صنعت فولاد و صنایع معدنی ایران  صبح روز هشتم اسفندماه سال جاری در تهران آعاز بکار کرده بود، عصر امروز به کار خود پایان داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید