230143

در مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو؛

افزایش سرمایه چادرملو تصویب شد

دنیای معدن -مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خصوص افزایش سرمایه با حضور سهامداران امروز برگزار شد. در پایان مجمع سهامداران این شرکت با افزایش سرمایه ۶۸ هزار و ۶۸۶ میلیارد ریالی و رسیدن آن به ۱۱۹ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال موافقت کردند.

به گزارش دنیای معدن، ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مجمع فوق العاده این شرکت عنوان کرد: افزایش سرمایه چادرملو تنها از طریق سود انباشته انجام می شود و مبلغ افزایش سرمایه به میزان ۶۳ هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال بوده و قرار است سرمایه شرکت به ۱۱۹ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال برسد.

وی افزود: افزایش سرمایه کنونی با توجه به تعدد طرح های توسعه ای همچون طرح افزایش ظرفیت گندله سازی، طرح گندله سازی جدید، انتقال آب خلیج فارس، ذوب و ورق سه میلیون تنی، آجر نسوز و... انجام می شود.

به گفته ی تقی زاده این افزایش سرمایه برای افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه صرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به درآمد این شرکت در ۹ ماه سال حاری گفت: درآمد چادرملو ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و سود خالص این شرکت در همین مدت به ۱۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

تقی زداه ادامه داد: همچنین طی ۹ ماه امسال سود ناخالص چادرملو ۹۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه گفت: درآمدزایی خوب چادرملو و رکوردهای تولیدی در حالی به دست آمده است که این شرکت در تابستان به مدت یک ماه با قطعی کامل برق و در زمستان نیز با قطعی کامل گاز مواجه بوده است.

وی بازده سهام چادرملو را در سال جاری ۳۳ درصد عنوان کرد در حالی که بازده شاخص کل سهام در سال جاری منفی ۲ درصد بوده است.

تقی زاده با بیان اینکه در معدن D19 به دنبال تکمیل اکتشافات هستیم، افزود: این اکتشافات از محل منابع جاری شرکت خواهد بود زیرا اکتشاف به تنهایی چندان هزینه بر نیست.

به گفته ی وی چادرملو جدیدترین تجهیزات اکتشافی را از جمله ۸ دستگاه حفاری عمیق تهیه کرده و عملیات اکتشاف تکمیلی در معدن D19 با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تاکید کرد: اعتقاد داریم کویر مرکزی ایران بیش از یک میلیارد تن ذخیره سنگ آهن دارد و این ذخایر تنها با عملیات اکتشافی قابل دسترسی خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید