229871

نمادهای پُرمعامله بازار سهام؛

رکود معاملات در هفته آخر بهمن / تجلی پُرمعامله ترین سهام

دنیای معدن: در آخرین هفته معاملاتی بهمن ماه 1400، میانگین ارزش معاملات کل بازار سهام رشد 3 درصدی داشت و ارزش معاملات خرد سهام 15 درصد کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، در هفته اخیر شاهد کاهش میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس 2 هزار و 767 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 270 میلیاردی هفته پیشین، افت 15 درصدی داشته است. این دومین هفته متوالی است که ارزش معاملات خرد افت 15 درصدی را پشت سر می گذارد.

در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز دوشنبه برمی گردد که ارزش معاملات خرد 2 هزار و 452 میلیارد تومان بود و بیشترین رقم هفته نیز در روز شنبه ثبت شد که به رقم 3 هزار و 444 میلیارد تومان بالغ شد.

جدول معاملات

در این هفته سهام تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) صدرنشین جدول معاملات بود و بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات بازار سهام را داشت.

تجلی روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات را داشت و روز چهارشنبه بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در روز چهارشنبه، پس از فزر، تجلی در رتبه دوم جدول بیشترین ارزش معاملات بازار قرار گرفت.

رشد معاملات بازار سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی نسبت به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 153 هزار و 64 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 42 هزار و 524 تومان بود که نسبت به رقم 41 هزار و 249 میلیاردی هفته پیشین، رشد 3 درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی رشد نسبی داشت. میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر 37 هزار و 757 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین 9 درصد افزایش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 37 درصد بود که نسبت به هفته پیشین کاهش داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت 99 درصدی -نسبت به روز دوشنبه- به هزار و 17 میلیارد تومان رسید که 20 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید