229985

ظرفیت بریکت گرم HBI و آهن اسفنجی DRI روسیه دو برابر می شود

دنیای معدن: با توجه به پروژه های در دست توسعه، ظرفیت بریکت گرم و آهن اسفنجی روسیه قرار است طی 5 سال آینده بیش از 2 برابر شود و به بیش از 17 میلیون تن برسد، به این معنی که تولید یا خرید گندله گرید احیا مستقیم این کشور که برای تغذیه کوره های جدید بریکت گرم HBI و آهن اسفنجی DRI مورد نیاز است نیز باید دو برابر شود.

به گزارش دنیای معدن، آقای Alexey Kulichenko مدیر ارشد مالی Severstal به تحلیلگران گفت: این شرکت معدنی و فولادی روسیه توسعه تولید بریکت گرم را در چرخه استراتژیک آتی خود پس از تکمیل برنامه 5 ساله بین سال های 2019 تا 2023 در نظر گرفته است.

وی جزئیات بیشتری از این موضوع ارائه نکرد و گفت: Severstal استراتژی خود را پس از سال 2023 در ژوئن ارائه خواهد کرد.

روسیه به دنبال تبدیل شدن به یک تولیدکننده مهم بریکت گرم و آهن اسفنجی است تا از یک بازار انحصاری به بازار مشترک بین 3 یا 4 شرکت بزرگ در اواخر این دهه جهش کند.

علاوه بر ظرفیت 8 میلیون تنی سالانه HBI/DRI که برای سال 2022 در نظر گرفته شده و شامل 4.8 میلیون تن بریکت گرم و 3.2 میلیون تن آهن اسفنجی می باشد، تنها تولیدکننده این محصولات در روسیه در سال 2024 تا اواسط سال 2025 دو کوره دیگر با ظرفیت تولید 4.16 میلیون تن بریکت گرم اضافه خواهد کرد.

شرکت بزرگ فولاد NLMK قصد دارد تا سال 2027 یک مجتمع HBI با ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال بسازد و Ecolant که یک شرکت وابسته به تولیدکننده لوله های فولادی و چرخ های راه آهن OMK است به تازگی کلنگ یک طرح احیا مستقیم 2.5 میلیون تنی و کوره قوس الکتریکی 1.8 میلیون تنی را در Vyksa واقع در استان Nizhniy Novgorod بر زمین زده است. این کارخانه DRI-EAF باید در سال 2025 راه اندازی شود.

موسسه S&P Global Platts تخمین زده که اگر همه این پروژه ها تکمیل شوند ظرفیت آهن اسفنجی و بریکت گرم روسیه تا سال 2027 به 17.1 تا 17.2 میلیون تن در سال برسد. این ظرفیت بیش از دو برابر ظرفیت فعلی است ولی شامل ظرفیت اضافی Severstal نمی شود.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید