228978

ادامه بلاتکلیفی کارگران معدن ققنوس خواف

دنیای معدن- پس از گذشت سه ماه از تعطیلی معدن ققنوس خواف کارگران این معدن همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش دنیای معدن ، مرکز خراسان رضوی ، رحیمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی پیش از این گفتهادامه بلاتکلیفی کارگران معدن ققنوس خواف بود حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان این معدن در جای دیگری مشغول به کار شده اندف ، اما با حضور خبرنگار ما رد محل معدن کارگران اعلام کردند همچنان بیکار هستند.

بدنبال پیگیری برای رفع مشکلات این معدن حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد : در جلسه ۱۳ بهمن ماه جاری جلسه‌ای برگزار و نتیجه رای دیوان عدالت اداری مشخص می‌شود.

هفته گذشته رئیس دستگاه قضا در سفر به مشهد در جلسه شورای عالی قضایی خراسان رضوی دستور داد تا مسئله معدن ققنوس خواف پیگیری و حل شود.

معاون دادستان کل کشور در سفر به مشهد درباره این معدن گفت : وقتی پروانه معدن ققنوس خواف تمدید نمی‌شود معدن باید در مزایده به شخص واجد شرایط واگذار شود و این واگذاری ۶ ماه زمان می‌برد و برای اینکه کارگران معدن بیکار نشوند و تولید متوقف نشود وزارت صمت قرار بوده ایمیدرو را جایگزین کنند.

عمرانی افزود : ریاست قوه قضائیه به مسئولان مربوطه دستور دادند که فورا این مسئله را پیگیری کنند با هدف اینکه کسی بیکار نشود و انشالله هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم گفت: این معدن به مزایده گذاشته خواهد شد و تا مشخص شدن بهره بردار جدید این معدن به ایمیدرو واگذار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید