226891

بازار سنگ آهن و فولاد در 24 دسامبر

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن به دلیل کاهش موجودی فولاد و انتظارات بازار از بهبود فعالیت های ذخیره سازی مجدد برای جشنواره بهاره آتی بیشتر افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز جمعه 24 دسامبر با جهش 3.42 درصدی یا 23.50 یوانی (3.69 دلار) روزانه به 710 یوان در هر تن (111.50 دلار) رسید.

با این حال، معاملات آتی میلگرد با 1.55 درصد یا 69 یوان (10.84 دلار) افزایش روزانه در طول معاملات صبح امروز به 4519 یوان در هر تن (709.65 دلار) رسید.

موجودی فولاد کارخانه‌های چینی برای ششمین هفته متوالی کاهشی شده و در طول 16 تا 22 دسامبر با افت هفتگی 5.4 درصدی به 4.18 میلیون تن رسید که پایین‌ترین سطح سه سال اخیر است.

موجودی کم نتیجه محدودیت تولید مداوم در چین و اجرای مقررات سختگیرانه زیست محیطی برای بهبود کیفیت هوا در فصل زمستان است.

با توجه به موجودی کم فولاد، برخی فعالان بازار انتظار بهبود فعالیت های ذخیره سازی مجدد فولاد در آستانه جشنواره بهاره سال آینده را دارند.

افزایش قابل توجهی در محموله‌های دریایی سنگ آهن وجود دارد چراکه فعالان تجاری پیش‌بینی بهبود فعالیت‌های ذخیره‌سازی مجدد برای بهار آینده را دارند.

در این میان، فعالان بازار همچنین انتظار دارند که در طول سه ماهه اول 2022، به دلیل اختلال در عرضه ناشی از شرایط بد آب و هوایی مرتبط در استرالیا و برزیل، مقداری محدودیت عرضه سنگ آهن وجود داشته باشد.

در همین حال، اخیراً شنیده شده که کارخانه‌ها استفاده خود را از محموله‌های کم آلومینا مانند سنگ آهن فاین Yandi برای بهبود کیفیت کلی خوراک سینترینگ در کوره بلند افزایش داده‌اند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید