226859

بازار سنگ آهن و فولاد در 23 دسامبر

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن به روند کاهشی خود ادامه داد چراکه تقاضای فولاد در پی نگرانی های بازار در مورد کاهش بیشتر تولید در سال جدید، کند شده است.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز پنجشنبه 23 دسامبر با 1.15 درصد یا 8 یوان (1.26 دلار) کاهش روزانه به 689 یوان در هر تن (108.15 دلار) رسید.

با این حال، معاملات آتی میلگرد در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با افزایش اندک 0.61 درصدی یا 27 یوانی (4.24 دلار) روزانه به 4481 یوان در هر تن (703.33 دلار) رسید.

به دلیل کاهش تولید فولاد در دسامبر، تمایلات بازار نزولی شده است. تولید روزانه فولاد این کشور در اواسط دسامبر به طور متوسط 2.36 میلیون تن در روز ثبت شد که 0.3 درصد نسبت به اوایل دسامبر کاهش داشته است.

کاهش تولید روزانه به محدودیت مداوم تولید در قطب فولادسازی چین مانند تانگشان با اقدامات اضطراری برای بهبود کیفیت هوا در آستانه المپیک زمستانی سال آینده مربوط است.

علیرغم مصرف کم فولاد، برخی فعالان تجاری نسبت به فعالیت‌های ذخیره‌سازی مجدد فولاد خوش‌بین هستند، زیرا شنیده شد که موجودی فولاد در برخی از انبارهای تجار در سطوح پایینی است که از قیمت‌های بالاتر محصولات فولادی حمایت می‌کنند.

به نظر می‌رسد که تقاضای ذخیره سازی مجدد سنگ آهن کاهش یافته زیرا برخی از فعالان تجاری منتظر دستورالعمل‌های شفاف‌تر بازار هستند، در حالی که اکثر خریداران همچنان محموله های فاین متوسط   عیار را به دلیل قیمت مناسب تر ترجیح می دهند.

در برخی از موارد، تمایلات رو به رشدی برای محموله های فاین عیار پایین مانند SSF فورتسکیو و محموله های فاین عیار بالا مانند Carajas وجود دارد زیرا شنیده شده کارخانه‌های زیادی ترکیب عیار پایین و عیار بالا در کوره‌های بلند را پذیرفته اند.

در همین حال، انتظار می رود که تقاضای لامپ نیز در کوتاه‌مدت به دلیل منافع خرید بهتر در بنادر بهبود یابد، اگرچه ممکن است تقاضا تحت تأثیر محدودیت‌های مداوم تولید فولاد و محدودیت‌های سختگیرانه برای مهار ویروس قرار گیرد.جعفری طهرانی

23/12/2021

✅Platts 62% $123.75 (+$1.15) MTD $110.47

 

دیدگاهتان را بنویسید