226502

افزایش چشمگیر درآمدهای "ومعادن"

دنیای معدن: طی دوره ۶ میاندوره ای منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ میزان سرمایه "ومعادن" مبلغی بالغ بر ۵۴،۹۰۰ میلیارد ریال اعلام شده که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش دنیای معدن، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گزارش صورت های مالی میاندوره ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ (حسابرسی شده) مجموع درآمد عملیاتی خود طی این دوره ۶ ماهه را برابر با ۱۵،۲۸۵ میلیارد ریال ارائه کرده که نسبت به طی دوره گذشته رشد ۹,۵۷۳ میلیارد ریال افزایش پیداکرده است.

سود عملیاتی شرکت "ومعادن" طی این دوره ۶ ماهه با رشد ۱۸۵ درصدی از مبلغ ۵،۳۰۳ میلیارد ریال به مبلغی بالغ بر ۱۵،۱۰۵ میلیارد ریال طی این دوره رسیده و هزینه های مالی این سرمایه گذاری نسبت به سال گذشته تغییر قابل توجهی را به همراه نداشته است.

سود خالص این شرکت تا پایان شهریورماه سال جاری بالغ بر ۱۵،۹۶۹ میلیارد ریال ارائه شده که ۷ درصد افزایش سود را به همراه داشته و سود خالص در ازای هر سهم نیز طی این دوره ۶ ماهه ۲۹۱ ریال محاسبه شده است.

صورت وضعیت مالی منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۰

بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت "ومعادن" در گزارش صورت وضعیت مالی میاندوره ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی های ثبت شده را برابر با ۲۱۳،۶۶۹ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۸ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بوده و بیشترین دارایی در اختیار بخش «سرمایه گذاری بلندمدت» با ۱۰۹،۳۳۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۲۵ درصد رشد را به همراه داشته و پس ازآن نیز «دارایی های تجاری» با ۱۰۰،۰۷۷ میلیارد ریال در بخش دارایی های جاری قرارگرفته که رشد ۱۶۸ درصدی را نسبت به پایان سال گذشته به همراه داشته است.

طی این دوره ۶ میاندوره ای منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ میزان سرمایه "ومعادن" مبلغی بالغ بر ۵۴،۹۰۰ میلیارد ریال اعلام شده که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقی مانده و همچنین سود انباشته ارائه ‎شده "ومعادن" در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ با اُفت ۴۰ درصدی به ۸۷،۵۸۲ میلیارد ریال تنزل پیداکرده است.

ترکیب بهای تمام شده پرتفوی بورسی ومعادن در پایان این دوره ۶ ماهه برابر با ۱۱۰،۸۱۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال مالی ۱۳۹۹ با افزایش ۲۵ درصدی (بالغ بر ۲۱,۹۴۵ میلیارد ریال) را تجربه کرده، عمده ترین بهای تمام شده سرمایه گذاری را در بخش سهام بورسی و فرابورسی با مبلغ ۷۸ هزار میلیارد ریال مشاهده می کنیم و در شرکت های غیر بورسی نیز بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال شناسایی شده است.

اهداف و راهبرد های آتی مدیریت در خصوص ترکیب پرتفوی

استفاده از فرصت های موجود در بازار سرمایه و پیگیری مستمر در خصوص فروش سرمایه گذاری های کم بازده و بهبود پرتفوی، تسهیل تأمین مالی طرح و پروژه های شرکت های سرمایه پذیر از اهداف این شرکت بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید