226040

در جریان نظارت میدانی از استان یزد؛

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از مجتمع معدنی چادرملو اردکان بازدید کردند

دنیای معدن- اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که با هدف نظارت میدانی از شهرک‌های صنعتی و معادن وارد استان یزد شده‌اند، از مجتمع معدنی چادرملو اردکان بازدید کردند.

به گزارش دنیای معدن، جمعی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که صبح دیروز (پنج شنبه، 18 آذر ماه) در جریان بازدید نظارتی دو روزه خود از مجتمع های صنعتی، معادن و شرکت در شورای اداری وارد استان یزد شده بودند، امروز از مجتمع معدنی چادرملو اردکان بازدید کردند.

براساس این گزارش،  پس از اکتشاف معدن چادرملو از سال ۷۳ استخراج آن انجام شده است. سنگ آهن مورد نیاز سایت مجتمع صنعتی چادرملو اردکان برای تولید فولاد از این معدن استخراج و توسط راه آهن باری به محل کارخانه منتقل می‌شود. مجتمع چادرملو در ۲۰۰ کیلومتری این معدن قرار گرفته است. تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون تن از معدن چادرملو استخراج انجام شده و براساس پیش‌بینی ها تا ۴ سال آینده سنگ آهن این معدن به اتمام خواهد رسید.

بنابراین گزارش حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، محمدرضا دشتی اردکانی، محسن زنگنه، مجتبی رضاخواه، بهروز محبی نجم‌آبادی، محمدمهدی مفتح، حسین رضوانی، جعفر قادری و سید مهدی فرشادان از جمله نمایندگان حاضر در این بازدید میدانی هستند.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس صبح دیروز در ابتدای ورود خود به استان یزد وارد شهرستان اردکان شده و از سایت مجتمع صنعتی چادرملو و شهرک صنعتی اردکان با بیش از ۳۵۰ تولید کننده ارده و حلوا ارده است، بازدید کردند.

202112104225422878

در ادامه بازدید نظارتی خود در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان حضور یافته و سپس با ورود به شهر یزد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در محل استانداری شرکت کردند.

امروز صبح نیز اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مجتمع معدنی و صنعتی شهید سلیمانی ساغند اردکان بازدید بعمل آوردند./

 

دیدگاهتان را بنویسید