226028

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از مجتمع معدنی و صنعتی شهید سلیمانی ساغند اردکان بازدید کردند

دنیای معدن: اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که با هدف نظارت میدانی از شهرک های صنعتی و معادن وارد یزد شده اند، از مجتمع معدنی و صنعتی شهید سلیمانی ساغند اردکان بازدید کردند.'

به گزارش دنیای معدن، جمعی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که صبح دیروز (پنج شنبه، 18 آذر ماه) در جریان بازدید نظارتی دو روزه خود از مجتمع های صنعتی، معادن و شرکت در شورای اداری وارد استان یزد شده بودند، امروز از مجتمع معدنی و صنعتی شهید سلیمانی ساغند اردکان بازدید کردند.

براساس این گزارش، نمایندگان عضو کمیسیون بودجه در جریان این دیدار با حضور در عمق حدود ۳۷۰ متری زمین از روند استخراج مواد غیرپرتوزای همراه بازدید کردند. در این بازدید میدانی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن استماع مشکلات و مسائل کارگران فعال در حوزه معدن، به آنها اطمینان دادند که در مجلس از معیشت کارگران معدنی حمایت خواهند کرد.

 

202112105499511366

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از کارگران و فعالان حوزه معدن گفت: ما اینجا آمده ایم تا از نزدیک در جریان مشکلات و سختی های کار شما قرار بگیریم.

وی تاکید کرد: شما کارگران معدنی مانند رزمندگان که در سنگرها هستند و تلاش دارند، در عمق زمین و در عرصه اقتدار و اقتصاد کشور در تلاش هستید. ان شاءالله مجلس پشتیبان شماست و از شما حمایت خواهد کرد.

معدن ساغند در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شهرستان اردکان قرار گرفته و اکتشاف آن در سال ۱۳۵۷ آغاز شده و از سال ۱۳۶۰ فعالیت اکتشافی در آن به مدت ۱۵ سال انجام شده است. این معدن تا عمق ۳۷۰ متری زمین پیش رفته و حدود ۲۲ کیلومتر در زیر زمین طول تونل های آن است. همچنین به واسطه گاز رادون چرخش هوا همیشه در جریان است. کارگران در معدن ساغند به صورت سه شیفت و شبانه روزی فعالیت می کنند.

بنابراین گزارش حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، محمدرضا دشتی اردکانی، محسن زنگنه، مجتبی رضاخواه، بهروز محبی نجم آبادی، محمدمهدی مفتح، حسین رضوانی، جعفر قادری و سید مهدی فرشادان از جمله نمایندگان حاضر در این بازدید میدانی هستند.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس صبح دیروز در ابتدای ورود خود به استان یزد وارد شهرستان اردکان شده و از سایت مجتمع صنعتی چادرملو و شهرک صنعتی اردکان با بیش از ۳۵۰ تولید کننده ارده و حلوا ارده است، بازدید کردند.

در ادامه بازدید نظارتی خود در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان حضور یافته و سپس با ورود به شهر یزد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل استانداری شرکت کردند./

 

دیدگاهتان را بنویسید