225736

مطابق اظهار نظر حسابرس

افزایش سرمایه چادرملو ضروری است

دنیای معدن: حسابرس معدنی و صنعتی چادرملو طبق گزارش توجیهی هیات‌مدیره این شرکت نظر خود را مبنی بر لزوم انجام افزایش سرمایه منعکس کرد.

به گزارش دنیای معدن، هیات‌مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که مدت‌ها  است قصد دارد سرمایه خود را از رقم ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به رقم ۲۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد ، با ارائه گزارش توجیهی برای این افزایش سرمایه نظر حسابرس شرکت را جلب کرد.

این افزایش سرمایه ۱۴۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی قرار است پس از تصویب مجمع و تایید سازمان بورس و اوراق بهادار از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی یا صرف سهام با سلب حق تقدم و صدور سهام جایز برای سهامداران اولیه انجام شود. سهام جایزه در افزایش سرمایه مرحله قبل  چادرملو در سال ۹۹ نیز لحاظ شده بود.

افزایش سرمایه قبلی از مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی بوده که برای تامین مخارج سرمایه‌ای بابت احداث و بهره‌برداری از معدن جدید  به مبلغ ۸ هزار و ۱۸۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال ، جبران مخارج بابت مشارکت نقدی در افزایش سرمایه‌های شرکت‌های سرمایه پذیر به مبلغ یک‌هزار و ۱۱۱ میلیارد و یکصد میلیون ریال و جبران مخارج سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح فولاد به  دو هزار و ۲۰۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال صورت گرفت که در نهایت در شهریور سال ۹۹ نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

در افزایش سرمایه جدید، چادرملو هدف خود را تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا شامل احداث واحد گندله‌سازی شماره ۲ به ظرفیت ۵ میلیون تن و احداث واحد آهن‌اسفنجی شماره ۲ به ظرفیت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن، خرید دارایی‌های سرمایه‌ای، جبران مخارج انجام شده  بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مشارکت در افزایش سرمایه آنها اعلام کرده است. یادآور می‌شود روند سودآوری شرکت در سه سال اخیر نشان می‌دهد که چادرملو از سال ۹۷ تا سال ۹۹ به ترتیب با پرداخت نقدی سود هر سهم به میزان ۷۰۰ ریال در سال ۹۷ و ۷۰۰ ریال برای سال ۹۸ و دو هزار و ۱۳۰ ریال برای سال ۹۹ همراه بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید