224752

ریوتینتو از استارت آپ باتری InoBat Auto حمایت می کند

دنیای معدن -کالانیش: شرکت معدنی انگلیسی-استرالیایی Rio Tinto تایید کرده که پس از امضای یک یادداشت تفاهم، به سازنده باتری اسلواکی InoBat Auto پول تزریق کرده است.

به گزارش دنیای معدن، سرمایه گذاری فوق از تکمیل مرکز تحقیق و توسعه InoBat و همچنین خط آزمایشی باتری در Voderad اسلواکی شامل می شود. این شرکت‌ها قبلاً متعهد شده بودند که برای تسریع در ایجاد زنجیره ارزش باتری‌ خودروهای الکتریکی در صربستان، جایی که ریوتینتو در حال توسعه یک پروژه بزرگ لیتیوم در زمینی بایر و دست نخورده است، همکاری کنند.

خانم Marnie Finlayson، مدیرعامل شرکت تجارت مواد باتری متعلق به ریوتینتو گفت: خوشحالیم که می توانیم از طریق سرمایه گذاری خود با InoBat مشارکت خود را عمیق تر کنیم و انتظار بهره مندی از چشم انداز وسیع تر بخش مواد باتری و همچنین دیدگاه ها در مورد شیمی و فناوری باتری های آتی هستیم.

این معدنکار در حال سرمایه گذاری 2.4 میلیارد دلاری در پروژه لیتیوم-بورات Jadar خود در صربستان است که اکنون انتظار می رود تولید 58000 تنی سالانه باتری گرید کربنات لیتیوم داشته باشد.

ریوتینتو می گوید که پروژه مذکور می تواند این شرکت را به عنوان بزرگترین منبع تامین لیتیوم در اروپا حداقل برای 15 سال آینده معرفی کند.

پروژه Jadar تا پیش از این برای تولید 55000 تن در سال برنامه ریزی شده بود و همچنان مشمول اخذ کلیه تاییدیه ها و مجوزهای مربوطه است. ظرفیت تولید این کارخانه برای ساخت تقریباً یک میلیون باتری خودروهای برقی EV (در اندازه 60 کیلووات ساعت) در سال کافی است.

شرکت InoBat در حال برنامه ریزی برای ساخت gigafactoryها در اروپا، از جمله در صربستان است. این استارت‌آپ که در سال 2019 تأسیس شد، در حوزه تحقیق و توسعه، توسعه و ساخت باتری‌های خلاقانه که به‌طور سفارشی طراحی شده‌اند، تخصص دارد تا نیازهای خاص بازیگران حوزه‌های خودرو، وسایل نقلیه تجاری، موتوراسپرت و هوافضا را برآورده نماید.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید