223774

کاهش صادرات استرالیا به دلیل قیمت های پایین سنگ آهن

دنیای معدن - اداره آمار استرالیا (ABS): در ماه سپتامبر، صادرات این کشور به دلیل قیمت پایین سنگ آهن کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، از آگوست تا سپتامبر، صادرات استرالیا بالغ بر 3.08 میلیارد دلار یا 6 درصد کاهش یافت و به کمتر از 45 میلیارد دلار رسید.

«کانی های فلزی و مواد معدنی» و «فلزات (به استثنای طلای غیر نقدی)» بیشترین کاهش ماهانه را داشتند که از نظر ارزشی به ترتیب 16 درصد و 23 درصد کاهش را نشان دادند.

در ماه سپتامبر شاهد کاهش قیمت سنگ آهن به کمتر از 100 دلار در هر تن برای اولین بار از نوامبر 2020 بودیم و این کاهش باعث شد فعالیت چندین معدن سنگ آهن استرالیا به دلیل عدم‌ توجیه اقتصادی به طور موقت تعطیل شوند.

اثر این امر در کاهش ارزش صادرات نمایان شد هر چند که در واقع مقادیر کل تجارت از آگوست تا سپتامبر برای سنگ آهن لامپ بیش از 2 درصد و فاین بیش از 7 درصد افزایش داشته است.

علی‌رغم منفی شدن ارقام صادرات، Keith Pitt وزیر منابع و آب استرالیا دیدگاه مثبتی درباره ذخایر و بخش انرژی استرالیا دارد.

وی افزود: صادرات منابع ما همچنان صدها میلیارد دلار ارز وارد کشور کرده و هزاران استرالیایی را در برخی مناطق این کشور در مشاغل با ارزش و مهارت بالا مشغول به کار کرده است.

همانطور که عملکرد فوق العاده قوی سنگ آهن تضعیف می شود، افزایش تقاضا برای زغال سنگ و گاز طبیعی مایع باعث افزایش درآمدهای صادراتی استرالیا می شود.

این مثبت اندیشی، نگاه همه جانبه ای را به صادرات این کشور در 12 ماه گذشته داده است. وی گفت استرالیا از سپتامبر 2020 رشد تجاری قوی داشته است.

وزیر منابع و آب استرالیا ادامه داد: "کل صادرات منابع و انرژی برای سه ماه منتهی به سپتامبر 2021 بالغ بر 95.9 میلیارد دلار بود که 50 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و 11 درصد بیشتر از سه ماه قبل منتهی به ژوئن 2021 بوده است.

وی گفت: صادرات منابع برای سال منتهی به سپتامبر در مجموع 332.6 میلیارد دلار بود که 23 درصد بیشتر از 12 ماه قبل است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید