223009

بازار امروز سنگ آهن و فولاد

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن در شروع معاملات افزایشی بود و علیرغم اینکه برخی افت ها در طول بسته شدن بازار مشاهده شد اما همچنان موفق بود تا در جلسه معاملاتی صبح سودهای مثبتی را ثبت نماید.

به گزارش دنیای معدن، معاملات بورس کالای دالیان DCE برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز دوشنبه 25 اکتبر 2.22 درصد یا 15 یوان (2.35 دلار) رشد روزانه یافت و به 692 یوان در هر تن (108.30 دلار) رسید.

با این حال معاملات آتی میلگرد در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با 0.49 درصد یا 24 یوان (3.75 دلار) افت روزانه به 4883 یوان در هر تن (764.25 دلار) رسید.

فعالان تجاری همچنان چشم انداز متفاوتی را درمورد بازار برای تقاضای فولاد در طول دوره مرسوم غیر پیک زمستانی در نظر گرفته اند زیرا فعالیت های ساختمانی کند شده است.

این امر باعث کاهش تقاضای سنگ آهن می شود زیرا واردات سنگ آهن این کشور در ماه سپتامبر به 95.61 میلیون تن رسید که به دلیل کندتر شدن روند ترخیص کالا از گمرک و تاخیر ناشی از ازدحام بنادر 1.93 درصد کاهش ماهانه داشته است.

بنابراین بسیاری از فعالان تجاری انتظار دارند تقاضای فولاد با توجه به سهمیه بندی انرژی برق، محدودیت های سختگیرانه سینترینگ و کاهش تقاضای محصولات نهایی فولاد برای سه ماهه چهارم نزولی باشد.

خرید محموله های سنگ آهن برای بارگیری اواخر نوامبر و اوایل دسامبر بیشتر شده زیرا خریداران پس از اصلاحات اخیر، قیمت ها را معقول و مناسب می دانند.

تقاضای سنگ آهن لامپ از محدودیت های سختگیرانه سینترینگ با استفاده بیشتر در کوره های بلند و در میان دسترسی محدود به گندله، سود می برد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید