222196

کاهش قیمت 8.5 دلاری سنگ آهن طبق پیش بینی دیروز

معاملات آتی سنگ آهن پس از یک جلسه نسبتا متلاطم کاهشی شد چراکه فعالان تجاری نسبت به کندی تولید فولاد محتاطتر شده اند.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل در ژانویه در جلسه معاملات صبح امروز، سه شنبه مورخ 12 اکتبر با 0.84 درصد یا 6.5 یوان (1.00 دلار) افت روزانه به 764.5 یوان در هر تن (118.50 دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با 3.36 درصد یا 195 یوان (30.25 دلار) کاهش روزانه، 5613 یوان (870.50 دلار) درهر تن شد.

علیرغم بازگشت فعالان تجاری از تعطیلات، تولید روزانه فولاد خام اندکی افزایش یافته است. تولید روزانه فولاد در دوره اول تا دهم اکتبر به طور میانگین 2.6 میلیون تن ثبت شد که 0.6 درصد از دوره 10 روزه قبل بالاتر است.

اگرچه فعالان بازار انتظار کاهش محدودیت های تولید فولاد را در اواخر این ماه و در ماه نوامبر دارند، اما هیچ دستورالعمل رسمی ای در این زمینه وجود ندارد که این خود منجر به ابهام در بازار شده است.

اکثر کارخانه ها ترجیح می دهند محموله های سنگ آهن فاین عیار متوسط به بالا مانند فاین Jimblebar و BRBF را خریداری نمایند در حالی که پرمیوم لامپ بهبود یافته و همچنین کنترل های بیشتر سینترینگ در فصل زمستان مورد انتظار است.

در واقع برخی کارخانه ها در حال حاضر تحت محدودیت سینترینگ در شهر Handan فعالیت می کنند اگرچه نگرانی هایی درمورد مشکل کمبود برق وجود دارد که ساعت کار فولادسازان را محدود کرده است.

می توان گفت قیمت سنگ آهن بسیار غیر قابل پیش بینی است وقتی در یک روز مشابه یک گزارش معتبر، تصویر منفی برای آینده ترسیم می کند و یک گزارش معتبر دیگر پیش بینی مثبتی درباره آینده ارائه می دهد.

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران بین المللی مجهولات بسیار زیادی وجود دارد به ویژه هنگامی که خریدار بزرگی مثل چین واردات جهانی سنگ آهن را کنترل می کند و در یک چشم بر هم زدن و خیلی سریع سمت و سو بازار را تغییر می دهد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید