222367

عکس العمل منفی بازار سنگ آهن به کاهش تولید ریو تینتو

دنیای معدن: در سال های گذشته چنین اخباری در بازار سنگ آهن موجب افزایش قیمت هیجانی می شد و نه کاهش جزیی!

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی "سنگ آهن" با وجود موجودی کم فولاد و عرضه سنگ آهن کمتر از سوی ریو تینتو از صعود باز ماند چراکه معدنکاران بزرگ اهداف سالانه تولید خود را برای سال 2021 کاهش دادند.

معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل در ماه ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امزوز با 0.48 درصد یا 3.50 یوان (0.55 دلار) افت روزانه به 727 یوان (113 دلار) در هر تن رسید.

با این حال معاملات آتی میلگرد در جلسه معاملاتی صبح امروز با 0.97 درصد یا 83 یوان (12.90 دلار) رشد روزانه به 5514 یوان در هر تن (856.50 دلار) افزایش یافت.

با افزایش تقاضا پس از تعطیلات طولانی مدت چین در اوایل ماه اکتبر، موجودی فولاد خرده فروشی و کارخانه های چینی تا اواسط اکتبر هر دو به سطوح پایین تری کاهش یافته است.

 

بدین ترتیب، موجودی فولاد کارخانه های چینی در بازه زمانی 8 تا 13 اکتبر 5.06 میلیون تن ثبت شد که 3 درصد افت هفتگی داشته، در حالی که موجودی فولاد خرده فروشی چین در 14 اکتبر به پایین ترین سطح 8 ماهه اخیر رسید و 20 میلیون تن شد که 5.2 درصد کاهش هفتگی را نشان می دهد.

علاوه بر این، معدنکار اصلی استرالیا یعنی ریوتینتو اهداف حمل دریایی سالانه سنگ آهن خود را از محدوده قبلی 325 تا 340 میلیون تن به 320 تا 325 میلیون تن برای سال 2021 کاهش داد. بازار کار محدود و محدود شدن زنجیره های عرضه جهانی به عنوان دلایل اصلی این کاهش عنوان شده است.

افزایش قیمت های محدودی که در برخی روزها صورت می پذیرد به دلیل تجدید فعالیت های ذخیره سازی مجدد است، زیرا برخی فعالان تجاری دریافتند که قیمت پایین تر سنگ آهن در پی اصلاحات قبلی جذاب بوده و به علت مقرون به صرفه بودن، محموله های فاین متوسط عیار   و عیار بالا را خریداری می کنند.

قیمت رقابتی محموله های فاین Jimblebar، فاین Mac و فاین Yandi و تخفیف هایشان، آنها را در بین مصرف کنندگان نهایی محبوب تر کرده است چراکه حاشیه سود فولاد در سطوح مناسبی حفظ شده است.

برخی منابع تجاری نیز با توجه به محدودیت عرضه گندله دریایی، تقاضای بهتری را برای محموله های لامپ پیش بینی کرده اند در حالی که افزایش استفاده از محموله های لامپ ممکن است حاشیه سود کارخانه های فولاد را بهبود بخشد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید