222129

عملکرد مثبت معدنکاران کانادایی در 1.5 سال گذشته (از زمان شیوع بیماری کرونا)

دنیای معدن: موسسه مشاوره ایی PwC (دومین موسسه شبکه خدمات حرفه ایی جهان که اسم کامل آن تحت یک کلمه واحد PricewaterhouseCoppers می باشد): معدنکاران کانادایی با شروع سریع و قاطع، اختلالات در شروع پاندمی کرونا را به حداقل رساندند و بسیار موقعیت های خوبی ایجاد کردند تا از افزایش قیمت کامودیتی ها به ویژه طلا، مس و سنگ آهن سوده برده و منتفع شوند.

به گزارش دنیای معدن، در طول 18 ماه گذشته، شرکت ها ارتباطات خود را ساده تر و چابک تر کردند، برنامه های کار در سایت را تعدیل کردند تا خطرات احتمالی را محدود نمایند. این شرکت ها همچنین تجهیزات حفاظتی جدید معرفی کردند، کارکنان فنی و پشتیبانی را به کار از خانه (دورکاری) تشویق کردند و همینطور با انجمن های صنعتی همکاری نمودند تا اطلاعات را برای محافظت بهتر از مردم در برابر ویروس کرونا به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، این شرکت ها تلاش کردند از طریق کمک های مالی و برنامه های آموزشی از جوامع محلی حمایت کنند.

یک گزارش جدید از PwC نشان می دهد این چابکی به معدنکاران کانادایی کمک کرد تا از قیمت فلزاتی که سال گذشته شروع به افزایش کردند و به طور کلی در سال 2021 به قوت خود باقی است بهره شوند.

در گزارش PwC آمده است بخش معدن کانادا پس از آنکه عدم قطعیت های اولیه پاندمی فروکش کرد و فعالیت ها بازگشت و قیمت کامودیتی ها را بهبود بخشید، به روند رو به رشد خود ادامه داد و سبب شد در بیشتر سال 2020 و تا سال 2021 سودهایی را نصیب سرمایه گذاران نماید.

طلا در آگوست 2020 به بالاترین سطح خود یعنی 2000 دلار در هر اونس و قبل از آنکه میانگین آن در همان سال 1771 دلار در هر تن شود، رسید که این عدد افزایش قابل ملاحظه ای از متوسط قیمت این فلز ارزشمند در سال 2019 یعنی 1394 دلار در هر اونس دارد. قیمت این فلز ارزشمند ماه گذشته نیز به سطح مشابه میانگین پارسال یعنی 1756.95 دلار در هر اونس رسیده بود.

در سال 2021 ادغام های کلیدی در این بخش به چشم خورد و ازجمله آن می توان به ادغام 10 میلیارد دلاری اخیر میان Agnico Eagle Mines و Kirkland Lake Gold اشاره کرد.

مس به عنوان یک عنصر کلیدی در تغییر رویکردها به سمت زیرساخت های انرژی تجدیدپذیر نیز در میان کامودیتی ها برجسته بود.

قیمت این فلز در سال گذشته به طور متوسط 2.81 دلار در هر پوند درمقایسه با 2.72 دلار در پوند در سال 2019 رسید. این فلز امسال نیز روند صعودی خود را ادامه داده و در ماه می به بالاترین سطح خود رسیده بود.

قیمت این فلز صنعتی در هفته گذشته به  4.06 دلار در هر پوند رسید و تحلیلگران PwC انتظار دارند در شرایطی که تقاضای زیادی برای این فلز وجود دارد، تقویت قیمت ها ادامه یابد.

جعفری طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید