221597

تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

طرح‌های در دست اجرا در برنامه‌های توسعه چادرملو

دنیای معدن - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اعتباری به مبلغ ۲ میلیارد دلار طرح‌های عمرانی و توسعه در زمینه‌های اکتشافات، سنگ‌آهن و عناصر نادرِخاکی، احداث واحدهای جدید گندله‌سازی، احیاء مستقیم، فولادسازی و تولید فولادهای آلیاژی، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و خورشیدی، انتقال آب از خلیج‌فارس، مشارکت با واحدهای ماشین‌سازی جهت ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی و صنعتی و مشارکت در طرح فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار را در برنامه‌های اجرائی خود قرار داده است.

طرح احداث کارخانه مگامدول احیاء مستقیم شماره ۲

به گزارش دنیای معدن، وی با تشریح طرح احداث کارخانه مگامدول احیاء مستقیم شماره ۲، اعلام کرد: این طرح با ظرفیت تولید سالیانه ۲,۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در برنامه‌های شرکت قرار گرفته است. جواز تأسیس آن در تاریخ ۲۹/۲/۱۴۰۰ از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد دریافت و اسناد مناقصه آن منتشر شده است. هزینه های سرمایه‌گذاری این طرح به مبلغ حداقل ۱۶۰ میلیون یورو برآورد گردیده است.

مهندس تقی زاده به مشارکت در شرکت صنایع معدنی عصر نوین بهاباد جهت اجرای طرح احداث کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره سنگ‌آهن اشاره کرد و گفت: این طرح به ظرفیت تولید سالیانه ۴ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن، با مشارکت شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۳۴ درصد سهام و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۶۲ درصد سهام و سایر سهامداران با ۴ درصد سهام و در جوار کارخانه گندله‌سازی بهاباد اجراء می‌گردد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو طرح احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی را در ادامه فعالیت چادرملو لازم دانست و گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تأمین پایدار و مطمئن زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی، موضوع ایجاد شرکت تخصصی در حوزه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای با مشارکت ۴۹ درصدی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۵۱ درصد سهام، برای حمل مواد اولیه و محصولات را با سرمایه‌گذاری حداقل برآوردی به مبلغ ۵۳ میلیون یورو در برنامه‌های اجرائی قرار داده که در دست مطالعه و بررسی می باشد.

طرح احداث کارخانه تجهیزات معدنی و صنعتی

وی همچنین به طرح احداث کارخانه تجهیزات معدنی و صنعتی اشاره و تشریح کرد: اجرای این طرح با هدف پشتیبانی از زنجیره فولاد و مشارکت با شرکت‌های ماشین‌سازی موجود در برنامه‌های شرکت می باشد به‌نحوی‌که شرکت، یک تفاهم‌نامه با شرکت ماشین‌سازی اراک منعقد نموده که بر اساس آن با تشکیل یک شرکت واحد و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش عمده‌ای در تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات مجتمع‌های معدنی و صنعتی خواهد داشت.

وی در تشریح مشارکت‌های چادرملو با دیگر شرکت‌ها عنوان کرد: چادرملو در شرکت فولاد سترک پارس شرقی در منطقه آزاد چابهار مشارکت دارد. مشارکت در ۳۱ درصد سهام این شرکت جهت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد بوده که تا پایان سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۲,۵۵۰ میلیون ریال بابت حق السهم پرداخت گردیده است. همچنین مشارکت در ایجاد شرکت جدید اکتشاف با عنوان توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان کویر از دیگر کارهای مشترک چادرملو است که این شرکت با مشارکت شرکت چادرملو به میزان ۴۹ درصد سهام و شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۴۸ درصد سهام و سایر سهامداران با ۳ درصد سهام ایجاد گردیده است.

تأسیس شرکت تأمین آب صنایع و معادن

تقی زاده به مشارکت مؤثر چادرملو در تأسیس شرکت تأمین آب صنایع و معادن اشاره کرد و اظهار داشت: مشارکت در این شرکت به میزان ۱۵ درصد سهام آن بوده که هدف آن آغاز عملیات اجرای طرح خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس به مسیر کرمان-خراسان جنوبی و رضوی می باشد.

تقی زاده در خصوص طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: این طرح به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات با مشارکت شرکت چادرملو با ۴۵ درصد سهام، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (سهامی عام) ۴۵ درصد و شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (سهامی عام) با ۱۰ درصد سهام با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری برآوردی حداقل به مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو اجراء می‌گردد.

 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خاطرنشان کرد: چادرملو مشارکت حداکثر ۳۰ درصدی در اجرای طرح احداث کارخانه مگامدول احیاء مستقیم (تولید آهن اسفنجی) به ظرفیت ۱،۲۰۰ هزار تن را دارد که برآورد سرمایه‌گذاری حداقل مبلغ ۱۱۰ میلیون یورو در استان اردبیل، با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام)، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (سهامی عام)، فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) و شرکت ایریتک در این طرح انجام شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید