221624

تحلیل بازار سنگ آهن/کاهش قیمت جزیی امروز در غیاب چین امیدوار کننده است

دنیای معدن -عرضه های PBF ریوتنتو ممکن است در ماه های آینده به دلیل مشکلات مربوط به معادن سنگ آهن این کشور در غرب استرالیا محدودتر شود. این مورد ممکن است مانع کاهش قیمت قابل توجه سنگ آهن در ماه های آتی گردد.

به گزارش دنیای معدن، برخی فعالان تجاری همچنین اعلام کرده اند متوجه یک کاهش کیفیت در محموله های PBF اخیر با سطوح آهن شده اند که اخیراً به زیر 61.3 درصد کاهش یافته است. بنابراین خریداران بیشتری به دنبال محموله های فاین گرید بالای Newman هستند که عیار آهنی در سطح 62.3 درصد دارد.

برخی فعالان تجاری انتظار تقاضای بهتری را برای محموله های وارد شده در ماه نوامبر دارند اگرچه نگرانی هایی در مورد محدودیت تولید فولاد با توجه به سه ماهه گذشته وجود دارد که خود بر قیمت های سنگ آهن فشار وارد می کند.

به گفته منابع تجاری، سهمیه بندی برق تأثیر زیادی بر فعالیت سینترینگ و کوره بلند نداشته اگرچه بر تولید محصولات طویل فولادی و مقاطع تخت تأثیر گذار بوده است.

در همین حال، کارخانه ها سعی دارند در هزینه ها صرفه جویی کنند و ترجیح می دهند از محموله های فاین عیار متوسط   به جای محموله های گرانتر BRBF استفاده کنند، که این محصول با کمبود مواجه است.

در همین حال، تقاضای لامپ اخیراً در مقایسه با گندله های گران تر از نظر بهره وری هزینه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این مورد خود باعث فشار بر پرمیوم گندله خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید