250128

تولید فلز استراتژیک«کبالت»از پسماند روی با عیار 99.96درصد

دنیای معدن: فرماندار شهرستان ایجرود از افتتاح شرکت دانش بنیان تحقیقات بین‌المللی صنعت و معدن «آیرما» همزمان با سفر رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: این شرکت برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه تولید فلز استراتژیک کبالت با عیار ۹۹.۹۶ درصد را از پسماند روی انجام می‌دهد.

به گزارش دنیای معدن، روح‌الله جعفری، فرماندار شهرستان ایجرود ظهر امروز در جلسه تشریح طرح‌های قابل افتتاح در سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور به استان زنجان اظهار داشت: در دور نخست سفر ریس جمهور به استان زنجان، برای شهرستان ایجرود اعتباری در حدود ۲۰۷ میلیارد تومان در حوزه‌های آب، گازرسانی، ورزش، آبخیزداری، کشاورزی و فرهنگی مصوب شده بود که بیش از ۹۰ درصد آنها محقق شده است.

فرماندار شهرستان ایجرود اضافه کرد: مهمترین آن ۱۸۳ میلیارد تومان برای پروژه سد بلوبین و ۱۱ میلیارد تومان برای پروژه مجتمع فرهنگی هنری زرین آباد بود.

وی افزود با پیگیری‌های به عمل آمده، سد بلوبین به مرحله آبگیری رسیده است، به تکمیل خط انتقال پروژه انتقال آب از سد گلابر اشاره کرد و گفت: خط انتقال این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان به پیشرفت ۱۰۰درصد رسیده و با تکمیل ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه، آب صنایع و آب شرب روستاهای دهستان ایجرود بالا از طریق آن تامین خواهد شد.

جعفری همچنین به تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری زرین آباد اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و دارای پیشرفت فیزیکی ۹۸درصد است که بخش مهم این مجتمع آماده بهره‌برداری است.

فرماندار شهرستان ایجرود ادامه داد: آبگیری سد بلوبین و بهره برداری بخشی از مجتمع فرهنگی هنری زرین‌آباد از مهمترین پروژه‌های شهرستان ایجرود در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان زنجان است.

 وی به دیگر فعالیت‌ها و اقدامات دیگر در این شهرستان که آماده بهره برداری است اشاره کرد و بیان داشت: احیای واحد آندیا فولاد از جمله فعالیت‌های است که این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره آهن، ۲۵۰ هزار تن آگلومره و ۲۵۰ هزار تن فروسیلیکو منگنز و ۸۰۰ هزار تن شمش چدن با سرمایه‌گذاری خارجی ۲۰۰ میلیون دلار را دارد، این شرکت در سال‌های گذشته راکد بود که در سال جاری واحد اختلاط آغاز به فعالیت کرده است.

جعفری اضافه کرد: افتتاح شرکت دانش‌بنیان تحقیقات بین‌المللی صنعت و معدن «آیرما» هم از دیگر طرح‌هاست، ادامه داد: این شرکت برای نخستین‌بار در منطقه خاورمیانه تولید فلز استراتژیک کبالت با عیار ۹۹.۹۶ درصد را از پسماند روی انجام می‌دهد.

فرماندار شهرستان ایجرود گفت: برای راه‌اندازی این مجموعه ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری(بخش خصوصی) صورت‌گرفته و با اشتغال‌زایی ۱۶۰ نفر  یک هزار تن کبالت در سال تولید خواهد شد.

وی یادآور شد: پیگیری مسائل مربوط به تسریع در تکمیل پتروشیمی، حمایت اعتباری از پروژه‌های باند دوم محور زنجان-بیجار، سد بلوبین، خط انتقال آب از سد بلوبین از مهم‌ترین مطالبات شهرستان در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید