243086

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح بهره برداری از بزرگترین مجتمع فراوری سرب و روی کشور

دنیای معدن: مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد گفت: کار احداث کارخانه فرآوری معدن سرب و روی مهدی آباد پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ ملی خواهیم بود.

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا حمایت با اعلام این خبر افزود : مجتمع سرب و روی مهدی آباد بزرگترین کارخانه فراوری سرب و روی در کشور است که ذخایر سرب و روی آن در خاورمیانه اول و در جهان چهارم است.کانسار سرب و روی مهدی آباد در فاصله ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد واقع شده است.

وی گفت : مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد بهادران از توابع شهرستان مهریز در استان یزد با دارا بودن ذخائر قابل توجه ، یکی از بزرگترین معادن جهان است که مطابق قانون معادن به عنوان معدن بزرگ شناخته شده و پروانه بهره برداری آن به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) صادر گردیده است .

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد افزود : بر این اساس و مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته احداث کارخانجات فرآوری کنسانتره روی همراه با محصولات جانبی(کنسانتره سرب و نقره) و همچنین تجهیز و باطله برداری معدن در دستور کار قراردارد.

وی گفت : هم اکنون نیز به موازات اقدامات فوق، استخراج مواد معدنی و فروش محصولات(اکسید روی، کالامین و باریت) توسط مجتمع در حال انجام است.

معدن باریت مهدی آباد بهادران مهریز با ۱۱۳ میلیون تن ظرفیت ، بزرگترین معدن باریت کشور محسوب می شود و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و رونق اقتصادی شهرستان داشته است .

معدن باریت مهدی آباد بهادران دارای ظرفیت ۵۰۰ هزار تن و شمش روی با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن است . معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز با سرمایه گذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان ظرفیت اشتغالزایی برای سه هزار نفر را دارا است.

 

دیدگاهتان را بنویسید