242521

فولاد مبارکه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در معدن "آلبلاغ" اسفراین سرمایه‌گذاری می‌کند

دنیای معدن- نماینده مردم شهرستان های اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد مبارکه اصفهان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در معدن "آلبلاغ" سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در فاز نخست کارخانه تولید شمش سرب و روی این معدن اردیبهشت ماه امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، امان الله حسین پور روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس برآوردها فولاد مبارکه در فاز نخست هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این معدن خفته سرمایه گذاری خواهد کرد که این رقم افزایش و به چهار تا پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی عنوان کرد: تلاش ما بر واگذاری این معدن با ترک تشریفات به شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان اسفراین بود که کمیسیون اقتصادی دولت با این واگذاری موافقت نکرد.

نماینده مردم شهرستان های اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بهره‌برداری از این معدن راه‌های متعددی سپری شده که شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نهایت برنده مزایده این معدن شد.

وی افزود: برای واگذاری معدن به شرکت فولاد مبارکه سه شرط فرآوری خاک در اسفراین، واگذاری امور پیمانکاری به شرکت توسعه تعاون شهرستان و هزینه بخشی از درآمد در امور عام‌المنفعه تعیین شده است.

حسین پور تصریح کرد: با ۲ شرط اول موافقت شد و در آخرین جلسه که در سال گذشته با مسوولان این شرکت انجام گرفت، مقرر شد که به زودی کار را آغاز کنند و ۲ شرط پذیرفته شده در تفاهم نامه را نیز در شهرستان عملیاتی کنند.

وی اظهار کرد: معدن آلبلاغ ثروتی ملی است که سالیان سال سر بسته مانده و این ثروت عظیم به‌ صورت غیررسمی مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید

دستور وزیر صنعت و معدن بر آغاز عملیات اکتشاف در معدن آلبلاغ اسفراین 

وعده جدید ایمیدرو برای حفاظت معدن آلبلاغ اسفراین

تیم حفاظتی ایمیدرو در آلبلاغ اسفراین اردو زد

هدررفت آلبلاغ در نبود صنایع تبدیلی

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر به همین نام و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد و ذخیره معدنی سرب و روی در این معدن۵۰۰ هزار تن با عیار ۳۰ درصد برآورد شده است.

معدن سرب و روی آلبلاغ در منطقه ای با همین نام در شهرستان اسفراین واقع است. این معدن از اواخر سال ۹۷ عرصه براشت های غیر مجاز بود و سودجویان به این منطقه هجوم برده و با اسب و الاغ ماده معدنی را از ارتفاعات به پایین می آورند.

با پیگیری های انجام شده تیم حفاظتی در این معدن مستقر شد و اکنون برداشت غیرمجاز از این معدن متوقف شده است.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکنون در ثبت آن ناکام بماند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید