241674

بازگشت ۵ معدن اسفراین به چرخه ارزآوری و اشتغالزایی/ معدن آلبلاغ در مرحله استخراج

دنیای معدن: نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام گرفته تاکنون ۵ معدن شهرستان که در حالت راکد بودند به چرخه ارزآوری و اشتغال بازگشتند.

به گزارش دنیای معدن، امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اسفراین اظهارکرد: با پیگیری های انجام گرفته تاکنون ۵ معدن شهرستان که در حالت راکد بودند به چرخه ارزآوری و اشتغال بازگشتند.

وی گفت: اسفراین با دارا بودن بیش از ۲۵ درصد معادن کل خراسان شمالی به عنوان یکی شهرستان های این استان با قابلیت ارز آوری و اشتغالزایی در بخش معدن و صنایع معدنی به شمار می رود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: بام و صفی آباد در راستای توسعه زیرساختی معادن و توجه به ظرفیت غنی معدنی باعث شد معدن آلبلاغ به عنوان یکی از بزرگترین و سودآورترین معادن شهرستان پس از تحمل کش و قوس های فراوان در جهت ارائه سود دهی به عموم مردم شهرستان در آستانه بهره برداری قرار بگیرد.

حسین پور تصریح کرد: ذخیره معدنی مشخص شده برای این معدن ۵۰۰ هزار تُن سرب و روی با عیار ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: از سال گذشته فعالیت ایمیدرو در معدن آلبلاغ آغاز شده و فعالیت مقدماتی ایمیدرو در این معدن که پی جویی و اکتشاف بوده انجام و به پایان رسیده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال آن هستیم تا مرحله تکمیلی که شامل استخراج و فرآوری مواد معدنی است، توسط مردم شهرستان انجام شود تا آن ها نیز از فواید این معدن بهره مند شوند.

حسین پور گفت: بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی معدن آلبلاغ در بخش های مختلف از جمله راه سازی، حفاری و حفاظت معدن جذب شده است و علاوه برآن، هم اکنون در این معدن زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از همشهریان عزیز فراهم شده است که اقدامات اولیه در جهت برگزاری مزایده صوت گرفته و پس از بازگشایی پاکت ها و مشخص شدن شرکت برنده، اقدامات اولیه آغاز می گردد.

وی بیان کرد: معادن کوچک و بزرگ دیگری در شهرستان وجود دارد که در تلاش هستیم تا با استفاده از جلب حمایت بخش خصوصی و صنایع بزرگ این معادن را فعال نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید