223855

رتبه سوم زنجان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

دنیای معدن: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، از کسب رتبه سوم استان در حجم سرمایه‌گذاری خارجی کشور خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، ناصر فغفوری در گفت‌وگویی ، اظهار کرد: استان زنجان در نیمه نخست سال‌جاری توانست رتبه سوم به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۵ واحد صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری خارجی در حال فعالیت است؛ به طوری که حجم سرمایه‌گذاری خارجی استان بالغ بر ۶۳ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال است که زمینه اشتغال برای ۳۰۴۵ نفر فراهم کرده‌ است.

این مسئول با بیان اینکه  این واحدها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، سلطانیه و ایجرود مستقر است، ادامه داد: محصولات کاغذی بهداشتی، کنسانتره آهن، شمش چدن، آهن اسفنجی، بازیافت فولاد و چدن، شمش روی، سیگارت و توتون، انواع شمش فولادی، کنسانتره مس، انواع شوینده، کنسانتره و گندله آهن و کیت‌های تشخیص طبی محصولات تولیدی این واحدها است.

فغفوری با اشاره به اینکه عمده سرمایه‌گذاران خارجی استان از کشورهای ترکیه، چین، آلمان و ژاپن است، خاطرنشان کرد: بخش صنعت همواره یکی از حوزه‌هایی است که سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال در استان داشته است، تجربه نشان داده به هر میزان که توانسته‌ایم در حوزه صنعت رونق ایجاد کنیم، به همان میزان نیز در زمینه ایجاد اشتغال در استان موفق ظاهر شده‌ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید