222903

رئیس سازمان صمت فارس:سیاست ما پرهیز از خام فروشی مواد معدنی است

دنیای معدن: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد: سیاست این سازمان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و توجه به ایجاد زنجیره تولید است.

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا ایزدی در بازدید از معدن و صنایع معدنی مس جیان شهرستان بوانات اضافه کرد: لزوم ایجاد زنجیره تولید و فرآوری در بخش معادن استان فارس مورد تاکید است و با همین هدف بهره بردار معدن اقدام به احداث واحد فرآوری برای تغلیظ ماده معدنی به روش فلوتاسیون کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: روش یاد شده واحد عیار کانسار مس را از ۲ دهم درصد به ۱۵ درصد افزایش می دهد.

وی در بازدید از این معدن مس گفت: مس جیان بوانات تنها معدن مس استان فارس است که عیار مس اولیه این معدن ۲ دهم درصد است.

ایزدی با اشاره به ذخیره حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتنی این معدن افزود: سالانه از این معدن ۱۰۰ هزار تن سنگ معدن استخراج می شود.

ایزدی ادامه داد: این واحد معدنی اشتغال ۱۴۰ نفری را در شهرستان بوانات فراهم کرده است.

همچنین با حضور رئیس سازمان صمت فارس عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک اسلب در شهرستان آباده آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در حاشیه مراسم کلنگ زنی این پروژه گفت: میزان سرمایه گذاری ساخت و تکمیل این طرح ۴۰۰۰ میلیاردریال با تولید سالیانه ۲۰ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک اسلب است که پس از راه اندازی کارخانه ،برای ۳۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با زیربنای ۶۰ هزار متر مربع اجرا می شود.

وی اظهار داشت: صنعت کاشی و سرامیک علاوه بر تامین نیازهای داخلی می تواند به عنوان یکی از مولفه های اثرگذار در افزایش و توسعه صادرات غیر نفتیِ ایفای نقش کند لذا با توجه به برخورداری استان فارس و شهرستان آباده از شاخصه هایی همچون نیروی انسانیِ ماهر، ذخایر و منابع معدنی از جمله خاک نسوز صنعتی مناسب و تکنولوژی روز، در توسعه فعالیتهای اقتصادی و افزایش اشتغال پایدار اثرگذار است.

شهرستان های بوانات و فارس در شمال استان فارس هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید