251206

اعتراض کارگران کارخانه کک‌سازی طبس به عدم افزایش حقوق

دنیای معدن-شماری از کارگران کارخانه کک‌سازی طبس به محقق نشدن وعده‌ها برای افزایش حقوق اعتراض کردند.

به گزارش دنیای معدن، یک منبع کارگری در کارخانه کک‌سازی طبس گفت: هفته گذشته شماری از کارگران کارخانه کک‌سازی طبس از زیرمجموعه شرکت توسعه معادن و فلزات، به محقق نشدن وعده‌های مدیران برای افزایش حقوق اعتراض کردند.

این کارگر گفت: برخلاف وعده‌ای که مدیران کارخانه کک‌سازی طبس در روز ۴ بهمن ماه برای افزایش حقوق داده بودند، فقط حدود دو میلیون تومان به حساب کارگران واریز شد.

وی افزود: مدیران کارخانه کک‌سازی وعده داده بودند تا روز‌های پایانی بهمن ماه، افزایش حقوق برای همه کارگران اعمال می‌شود اما هفته گذشته با دریافت فقط ۲ میلیون تومان متوجه شدیم و افزایش حقوقی در کار نیست.

او اضافه کرد: تا پیش از تغییرات به طور میانگین در طول سال گذشته مبلغی معادل ۶۰ میلیون تومان بابت همین مزایا و پاداش تولید به هر کارگر پرداخت شد، اما در سال جاری فقط دو میلیون تومان بابت مناسبت‌ها دریافت کرده‌ایم.

به گفته وی؛ کارفرما دلیل قطع شدن مزایای مزدی را کمبود منابع مالی عنوان می‌کند.

این کارگر گفت: کارگران خواستار بازنگری در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و نزدیک کردن حقوق خود به کارگران دیگر شرکت‌های معدنی هستند. در این کارخانه چند سال پیش طرح طبقه‌بندی مشاغل انجام شد و ضریب افزایش حقوق کارگران همچنان با افزایش حداقلی در سطح پایینی قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید