250338

فرانسه به دلیل سرمای شدید نیروگاه زغال سنگ خود را مجددا مورد بهره برداری قرار داد

دنیای معدن: دولت فرنسه به دلیل سرمای شدید و افزایش مصرف انرژی نیروگاه زغال سنگ خود را مجددا به بهره برداری رساند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روزنامه هندلزبلات، با توجه به موج سرمای شدید و بالا رفتن مصرف انرژی، فرانسه به طور موقت نیروگاه زغال سنگ در سنت-آولد در نزدیکی زاربروکن را دوباره به بهره برداری رساند.

امانوئل وارگون، رئیس سازمان تنظیم مقررات انرژی فرانسه (CRE)، روز چهارشنبه در این باره به شبکه فرانس اینفو گفت: این نیروگاه که در بهار 2022 از شبکه خارج شد، روز سه شنبه دوباره شروع به کار کرد. به گفته وی فرانسه هنوز دو نیروگاه زغال سنگ به عنوان ذخیره دارد. اکنون دوباره در لورن فعال شده است. به گفته وی اگر فرانسه در این شرایط از آلمان برق وارد کند، ممکن است برق زغال سنگ نیز باشد.

"امانوئل وارگون" همچنین گفت: سال گذشته 0.1 درصد از تولید برق فرانسه از طریق زغال سنگ تامین شده است. روزنامه "Le Républicain Lorrain" گزارش داد که نیروگاه Emile-Huchet در نزدیکی مرز آلمان آخرین بار حدود یک سال پیش به طور خلاصه مورد بهره برداری قرار گرفت. به منظور فعال نگه داشتن نیروگاه، حدود 100 نفر از کارکنانی که در ابتدا بیکار شده بودند مجدداً استخدام شدند و سرمایه گذاری در تعمیر و نگهداری انجام شد. وارگون همچنین اعلام کرد این نیروگاه تا سال 2027 به زیست توده تبدیل خواهد شد.

دولت فرانسه همچنین اخیرا با این توجیه که در سایه جنگ اوکراین انرژی به سلاح جنگی تبدیل شده بسیار بیشتر از آنچه از قبل برنامه ریزی کرده بود و ساخت 14 نیروگاه هسته‌ای جدید را در دستور کار قرار داده است.

به این ترتیب در سال‌های آینده، فرانسه می‌خواهد علاوه بر شش نیروگاه هسته‌ای که قبلاً برنامه‌ریزی شده بود، هشت نیروگاه هسته‌ای دیگر و بنابراین بسیار بیشتر از آنچه قبلاً برنامه‌ریزی شده بود بسازد.

به این ترتیب فرانسه می خواهد سهم سوخت های فسیلی در مصرف انرژی را از بیش از 60 درصد فعلی به 40 درصد در سال 2035 کاهش دهد. به گفته وزیر انرژی فرانسه این هدف مستلزم ساخت نیروگاه های اضافی با توان خروجی 13 گیگاوات از سال 2026 است.

 

دیدگاهتان را بنویسید