249280

ژاپن متعهد به پایان دادن استفاده از زغال‌سنگ شد

دنیای معدن- نخست‌وزیر ژاپن در کنفرانس آب و هوایی امارات متحده عربی اعلام کرد که توکیو اقدامات لازم برای کاهش اتکای ژاپن به تولید برق با سوخت زغال‌سنگ را انجام خواهد داد تا برای تحقق به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰، دست یابد.

به گزارش دنیای معدن از کیودونیوز، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، در نشست سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی در امارات متحده عربی (COP۲۸) گفت: ژاپن قصد دارد حمایت مالی از وام دهندگان بین المللی را برای کمک به کشورهای در حال توسعه در تامین بودجه برای مقابله با مسائل زیست محیطی افزایش دهد.

کیشیدا پیش از این قول همکاری با کشورهای دیگر برای سه برابر کردن حجم جهانی انرژی سبز را داده بود.

ژاپن که از نظر منابع سوختی دچار کمبود است به شدت به واردات سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و نفت خام وابسته بوده است.

کیشیدا گفت: ژاپن به ساخت نیروگاه‌های جدید زغال‌سنگ را که هیچ برنامه‌ای برای کاهش انتشار کربن ندارند، خاتمه خواهد داد.

با این حال وی به تعطیلی نیروگاه‌های موجود و تعیین زمان‌بندی برای این اقدامات اشاره ای نکرد.

کیشیدا همچنین شرکت کنندگان کنفرانس آب و هوا را تشویق کرد تا تلاش بیشتری برای دستیابی به اهداف مشخص شده در توافقنامه تاریخی پاریس ۲۰۱۵ برای محدود کردن گرمایش زمین انجام دهند

این توافق برای رساندن گرمایش زمین به کمتر از ۲ درجه سانتیگراد، ترجیحا به ۱.۵ درجه سانتیگراد در مقایسه با سطوح قبل از انقلاب صنعتی امضا شد.

برای جلوگیری از عبور از خط ۱.۵ درجه سانتیگراد، دانشمندان سازمان ملل تخمین می زنند که انتشار دی اکسید کربن باید تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ کاهش یابد.

کیشیدا افزود: ژاپن به ایجاد یک صندوق جدید در بانک توسعه آفریقا کمک خواهد کرد و آماده است تا حدود ۹ میلیارد دلار ظرفیت وام را برای بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی افزایش دهد.

وی افزود: ژاپن میزبان اولین نشست سران در مورد کاهش انتشار کربن با اعضای انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا در اواخر ماه جاری میلادی خواهد بود، زیرا این کشور چارچوب «جامعه انتشار صفر آسیا» را (با عضویت کشورهای آسیایی که خواهان به صفر رساندن تولید کربن هستند) معرفی کرده است.

روز پنجشنبه، در روز افتتاحیه کنفرانس آب و هوایی، ژاپن متعهد شد که ۱۰ میلیون دلار به یک صندوق بین المللی جدید برای حمایت از کشورهای در حال توسعه که متحمل خسارات و آسیب های ناشی از تغییرات آب و هوایی می شوند، کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید