247199

پیشگیری از حوادث معدنی بدون به‌روزرسانی تجهیزات ایمنی میسر نمی‌شود

دنیای معدن - رییس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام تسلیت جانباختن ۶ معدنچی حادثه انفجار معدن زغال سنگ طزره دامغان گفت: به‌روز رسانی تجهیزات ایمنی در معادن به عنوان یک ضرورت برای پیشگیری از حوادث احتمالی مورد توجه باشد.

به گزارش دنیای معدن، اکتشاف، بهره‌برداری از معادن و فرآوری زغال سنگ برای تامین بخشی از کنسانتره مورد نیاز ذوب آهن اصفهان است.

ستاد مرکزی شرکت در شهر شاهرود قرار دارد و هم‌اکنون ۱۷۰۰ نفر در شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی مشغول به کار هستند که حوزه‌ فعالیت این شرکت از معادن طزره در شمال شرق شهرستان دامغان واقع در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان است.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

حسینی مدیر وقت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت زغال سنگ البرز شرقی در اردیبهشت ۱۴۰۱ گفته بود: مطالعات اولیه در زمینه مکانیزاسیون تونل و معادن شرکت در حال انجام است تا در صورت امکان، استخراج زغال سنگ از حالت دستی و سنتی خارج و امکان استخراج مکانیزه یا نیمه مکانیزه فراهم شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از استخراج و برداشت زغال سنگ با مدیریت پیمانکاران انجام می‌شود، شرکت در زمینه تجهیزات و استفاده از استحکامات، سختگیری بیشتری دارد.

به گفته مدیر وقت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت زغال سنگ البرز شرقی، در صورتی که پیمانکار از استحکامات، چوب و ابزار با کیفیت استفاده نکند، بدون شک به این موضوع ورود کرده و جلوی فعالیت پیمانکار گرفته می‌شود.

 از آبان ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۴۰۲، ۹ نفر از کارگران پویا در حوادث تلخ انفجار معدن جانباختند و اکنون انتظار می‌رود دستگاه قضا با تسریع در اقدام‌های قضایی از بروز چهارباره این چنین حوادث مرگبار جلوگیری کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید