246019

حذف تدریجی زغال سنگ در سنگاپور تا سال ۲۰۵۰

دنیای معدن: دولت سنگاپور برنامه هایی را برای حذف زغال سنگ تا سال ۲۰۵۰ ارائه داده است. این اقدام، گامی مهم برای پایداری کشور ، به عنوان یکی از بزرگ ترین واردکنندگان زغال سنگ در جهان، محسوب می شود.

به گزارش دنیای معدن، راوی منون، رئیس "اداره تجارت دوستدار محیط زیست" بانک مرکزی سنگاپور در این رابطه گفت: «بانک مرکزی سنگاپور متعهد به حمایت از گذار سنگاپور به اقتصاد کم کربن است و حذف زغال سنگ در سنگاپور بخش مهمی از این سفر به شمار می رود. حذف زغال سنگ روندی تدریجی خواهد داشت و برای رسیدن به این هدف، به صورت اصولی و گام به گام، با تولید کنندگان برق همکاری خواهد کرد.»

مدیر عامل بانک مرکزی سنگاپور، ادامه داد: «ما با بخش برق همکاری خواهیم کرد تا از یک گذر قاعده مند و منظم به آینده ای کم کربن اطمینان حاصل کنیم. دستیابی به این امر مهم مستلزم انجام برخی از اقدامات، از جمله سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر، بهره وری انرژی و جذب و ذخیره کربن است.»

در واقع، حذف زغال سنگ در سنگاپور یک گام مثبت برای این کشور تلقی می شود و نشانه آن است که سنگاپور در کاهش انتشار کربن و همچنین به حداقل رساندن تغییرات آب و هوایی در جهان فعالانه عمل می کند، ضمن این که به احتمال زیاد اقدام جدید باعث افزایش شهرت سنگاپور به عنوان یکی از پیشگامان جهان در توسعه پایدار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید