243366

فعالیت قریب به ۳ هزار کارگر در معادن زغال سنگ البرز شرقی/رفع موانع تولید در پیشرفت شرکت اهمیت دارد

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی با اشاره به فعالیت قریب به ۳ هزار کارگر در معادن گفت: باید دولت در رفع موانع تولید برای پیشرفت معادن کمک و بروکراسی‌های اداری را کاهش دهد.

به گزارش دنیای معدن، بابک براتی در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر در معدن طزره دامغان با گرامیداشت هفته کار و کارگر و تبریک به همه کارگران بویژه کارگران معدنی که سخت‌ترین کار را دارند، با اشاره به شرایط شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی شاهرود اظهار کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرایط این شرکت پایدار نبود و الان به شرایطی پایدار رسیدیم.

او با تاکید بر زحمت فراوان کارگران معادن زغال سنگ افزود: با در مدت حضور در مسئولین تلاش کردیم تا شرایط زندگی کارگران را در متوسطه جامعه نگه داریم و نسبت به ارگان‌های دیگر همتراز خودمان در خدمت به کارگران موثر بوده ایم.

مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن زغال وارداتی داریم و تلاش داریم با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم و با توسعه معادن و برنامه ریزی دقیق در این مسیر حرکت کنیم.

براتی تصریح کرد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم تا در کنر تولید توسعه معادن را در دستور کار قرار دهیم و جهش ۵ تا ۱۰ درصدی دو ساله اخیر را در سال جاری به ۲۰ درصد برسانیم.

او با تاکید بر افزایش تولید در پیشرفت این شرکت گفت: در آینده نردیک با ورود به فرابورس و تامین مالی برای پیشرفت شرکت گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی با اشاره به احیا زغال سنگ‌های مانده و باطله از سال ۱۳۵۰ تاکنون در منطقه معدنی طزره، گفت: تلاش داریم با ایجاد یک زغالشویی پیشرفته در مسیر فرآوری زغال گام برداریم و پاک کردن محیط زیست منطقه کمک کنیم که منافع آن به شرکت برسد و محیط زیست نیز طی ۵ سال پاکسلازی شود و آلاینده‌ها کاهش یابد.

او به استفاده از آب‌های روان خروجی معادن نیز اشاره و بر تصفیه آن‌ها و استفاده توسط کشاورزان در پایین دست تاکید کرد.

براتی با اشاره به فعالیت چهار معدن و ۷ تونل استخراج زغالسنگ خام در منطقه معدنی طزره افزود: ماهانه ۱۲ تا ۱۵ هزار تن زغال استخراج می‌شود و در مجموع از همه معادن ماهانه ۳۵ تا ۴۰ هزار تن زغال خام در معادن شرمت تولید و به ذوب آهن اصفهان منتقل می‌شود.

او با اشاره به حضور قریب به ۳ هزار کارگر در این معادن، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در زمینه فرآوری به ما کمک کنند و در این زمینه همکاری‌هایی هم انجام شده است.

براتی به کاهش حوادث در این معادن نیز اشاره و با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حادثه خاصی نداشتیم، گفت: نکات ایمنی به شدت در معادن مورد تاکید کرد و نظارت کامل در این راستا انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی با تاکید بر بروکراسی‌ها اداری در راستای ایجاد اشتغال و تولید، به ایجاد یک کارخانه آب معدنی توسط این شرکت اشاره کرد که با توجه به تاکیدات استاندار و داشتن مجوز قبلی با توجه به بروکراسی اداری همچنان متوقف مانده است که اگر فعال شود عواید آن به مردم و ارگان‌ها خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید