238103

دنیای معدن گزارش می دهد

ذوب آهن حلقه طلایی زنجیره طرح نهضت ملی مسکن

دنیای معدن: دولت سیزدهم یکی از برنامه های مهم خود را در دوره چهارساله ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرخ نهضت ملی مسکن برنامه ریزی کرده که در زنجیره تحقق این هدف، شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان حلقه طلایی محسوب می شود.

به گزارش دنیای معدن، مر‌کز آمار ایران در سال ۹۸ جمعیت کشور را بیش از ۸۳ میلیون نفر ذکر کرد و بالغ بر  ۲۲ درصد آن حدود ۱۸.۲  میلیون نفر در دامنه ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند.

 

ذوب

همچنین آمار ازدواج ثبت شده کشور  در سال ۹۹ بالغ بر ۵۵۶ هزار و ۷۳۱ فقره بوده که نیاز به مسکن آنها یک ضرورت است.

معاون وزیر راه و شهر سازی هم آمار داد، سالیانه ۶۰۰ هزار تقاضا برای مسکن افزایش می یابد ودر قالب طرح نهضت ملی مسکن جامعه هدف،  دهک های اول ، دوم و سوم قرار گرفته اند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در شهریور ماه امسال از آمادگی ذوب آهن در چارچوب کمک به دولت به منظور تحقق نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: این امر به ویژه از راه ارائه محصولات خاص همچون تیرآهن بال پهن می تواند مزایایی از جمله سرعت در ساخت وساز ، افزایش ایمنی و کاهش هزینه، بهبود در فناوری ساخت وساز، زیباسازی ساختمان به لحاظ معماری و ...بدنبال داشته باشد.

ایرج رخصتی این را هم گفت:  رویکرد جهادی ذوب آهن از زمان دفاع مقدس وجود داشته و در این چارچوب همواره حمایت از دولت و ایجاد ثبات در بازار مسکن مورد توجه است و عرصۀ محصولات در بورس کالا یکی از این اقدامات است.

کارشناسان بخش ساختمان و مسکن براین باورند که ساخت خانه های ایمن و پایدار با بهره گیری از مصالح ساختمانی با کیفیت ، بویژه مقاطع فولادی استاندارد ، ضامن صیانت از سرمایه های ملی در این بخش محسوب می شود.

امروز تولید تیرآهن بال پهن از سوی ذوب آهن علاوه بر برخورداری از استانداردهای روز کشور و بین المللی، ضامن مقاومت و استحکام مورد انتظار است.

متخصصان صنعت ساختمان همواره از خطر زلزله به عنوان یک عامل جدی در تخریب بناها و ساختمان‌ها یاد می کنند و در این ارتباط استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بویژه در بخش مقاطع ساختمانی نقش کلیدی دارد.

گزارش های منتشر شده گویای آن است که سال گذشته در مجموع ۱۱ میلیون و ۲۰۶ هزارتن کل مقاطع طویل تولیدی بود که تیرآهن،  میلگرد، ناودانی ، نبشی و سایر مقاطع را شامل شد و از این میزان هشت میلیون و ۴۵۲ هزار تن برای مصرف داخل بود.

پیش از این مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: ۶۵ درصد نیاز تیرآهن کشور توسط این شرکت تامین می شود و اعلام آمادگی کرد تا کالاهای درخواستی پروژه های مسکن را در سطح کشور در حد توان تولید و تحویل دهد.

آمارهای اعلام شده، گویای آن است که در هفت ماهه ۱۴۰۰ ذوب آهن اصفهان ۴۰ هزار و ۴۳۰ تن تیرآهن،  بالغ بر ۶۴ هزار و ۱۳۷ تن میلگرد و به میزان ۳۵۴ هزار تن سایر مقاطع تولید کرد.

امروز ذوب آهن گرایش به تولید محصولات خاص دارد و در واقع تنها تولید کننده در بخش های مربوطه محسوب می شود که از جمله آنها تیرآهن بال پهن ، ریل قطار است.

انتظار  می رود طرح نهضت ملی ساخت مسکن که از سوی دولت سیزدهم ریل گذاری شده، لکوموتیو ذوب آهن  بخوبی در آن نقش آفرینی کند و پاسخگوی انتطارات باشد و با پوشش نیازهای این بخش بسان حلقه ای طلایی در زنجیره ، نقش کلیدی خود را ایفا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید