241440

پاکستان تولید برق از زغال سنگ را ۴ برابر افزایش می‌دهد

دنیای معدن: وزیر انرژی پاکستان اعلام کرد این کشور به منظور کاهش هزینه‌ها ظرفیت تولید برق از طریق زغال سنگ را ۴ برابر افزایش خواهد داد.

به گزارش دنیای معدن، «خرم دستگیر» وزیر انرژی پاکستان به «رویترز» گفت این کشور به منظور کاهش هزینه‌ها، ظرفیت تولید برق از طریق زغال سنگ را 4 برابر افزایش خواهد داد و در سال‌های آتی نیز نیروگاه‌های گازسوز ایجاد نخواهد کرد.

کمبود گاز طبیعی که بیش از یک سوم تولید برق پاکستان را به خود اختصاص می دهد، سال گذشته مناطق وسیعی را در این کشور در تاریکی فرو برد. افزایش قیمت جهانی گاز طبیعی مایع پس از حمله روسیه به اوکراین و بحران اقتصادی سبب شده است که دیگر گاز طبیعی برای پاکستان مقرون به صرفه نباشد.

به گفته وزیر انرژی پاکستان، این کشور قرار است تولید انرژی برق با استفاده از زغال‌ سنگ را از 2.31 مگاوات به 10 مگاوات افزایش دهد.

دستگیر با اظهار اینکه پاکستان برخی از کارآمدترین نیروگاه‌های گازی مبتنی بر گاز طبیعی دارد، افزود اما این کشور سوختی برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها ندارد.

وی ادامه داد که پاکستان در حال مبارزه با یک بحران اقتصادی سخت است و برای کاهش ارزش هزینه سوخت وارداتی و محافظت از خود در برابر شوک‌های ژئوپلیتیکی تلاش می‌کند.

ذخایر ارزی پاکستان که توسط بانک مرکزی این کشور نگهداری می‌شود به 2.9 میلیارد دلار کاهش یافته است که به سختی برای پوشش سه هفته واردات پاکستان کافی است.

دستگیر با تأکید بر اینکه تولید انرژی ارزان و از طریق منابع داخلی بسیار مهم است، بدون اشاره به جزئیات افزود، این کشور علاوه بر نیروگاه‌های زغال سنگ، همچنین قصد دارد تولید انرژی خورشیدی، آبی و هسته‌ای خود را تقویت کند.

پاکستان در حالی از افزایش تولید برق با استفاده از زغال‌ سنگ خبر داده که این کشور پس از تسلط طالبان بر افغانستان، واردات زغال‌ سنگ از این کشور را به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید