240951

معاون وزیر نیرو در آیین عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور؛

خط شکنی فولاد مبارکه در توسعه انرژی های تجدیدپذیر کشور

دنیای معدن: معاون وزیر نیرو گفت: فولاد مبارکه با خط شکنی در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر، ۶۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی و ۲۰۰ مگاوات از طریق انرژی بادی تولید می کند.

به گزارش دنیای معدن از ایراسین، محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر (ساتبا) در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در استان اصفهان اظهار کرد:طی ۱۲ سال گذشته در کل دنیا ۸۰ درصد ظرفیت های منصوبه از انرژی های تجدیدپذیر بوده و مابقی انرژی فسیلی است.

وی گفت: با محاسبه قیمت سوخت می توانیم بگوییم که امروز تولید برق با انرژی های تجدیدپذیر در کشور صرفه اقتصادی دارد.اما ظرفیت نیروگاه های موجود نصب شده در قسمت تجدیدپذیر، چیزی حدود ۱ درصد از کل ظرفیت کشور است که این میزان اصلا کافی نیست و باید توسعه یابد. یکی از چالش های موجود در زمینه تولید انرژی، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی است که منجر به کاهش سوخت تخصیص یافته به نیروگاه ها می شود و انرژی تجدیدپذیر می تواند راهکاری جایگزین برای حل این مشکل باشد.

معاون وزیر نیرو افزود: نیروگاه های خورشیدی کوچک و متوسطی که در استان اصفهان در حال احداث هستند تا دو سال آینده به بهره برداری می رسند. به طور کلی ایجاد ۱۰هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی تجدیدپذیر در کشور برنامه ریزی شده که صنایع در این زمینه ۲۳۰۰ مگاوات را متعهد شده اند که فولاد مبارکه با خط شکنی در این زمینه ۶۰۰ مگاوات را از طریق نیروگاه خورشیدی و ۲۰۰مگاوات را به صورت نیروگاه بادی تأمین می کند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰۰ مگاوات از نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه تا سال آینده به بهره برداری می رسد که به همین خاطر از این شرکت تشکر می کنیم و امیدواریم مسئولین استان نیز در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند تا این پروژه به موقع به بهره برداری برسد.

کمانی تصریح کرد: تعویض روشنایی معابر یکی از پروژه هایی است که می تواند در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی موثر باشد و با بهینه سازی در کل کشور حدود ۸۰۰ مگاوات در این زمینه صرفه جویی می شود. ۲۰ میلیون موتور کولر نیز در کل کشور وجود دارد که با سرمایه گذاری کمی برای تعویض آن ها می توانیم شاهد تحولی چشمگیر در موضوع افزایش بهره وری باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید