241348

زغال استرالیا با حمایت فولادسازان هندی گران شد

دنیای معدن: احتمال محدودیت در عرضه زغال متالورژیک از سوی استرالیا و رشد بهای فولاد هند از افزایش نرخ زغال استرالیا حمایت کرد. با وجود این، متقاضیان چینی چشم‌‌‌انتظار نتایج محرک‌‌‌های دولتی چین بر تقاضای واقعی فولاد هستند.

به گزارش «دنیای معدن»، زغال‌‌‌سنگ دریایی آسیا فوب استرالیا در دومین روز هفته نیز به مسیر رشد نرخ خود ادامه داد و پلتس، بهای این محصول را با ثبت رشد روزانه ۳دلاری برابر ۳۶۳دلار و ۲۵سنت ارزیابی کرد. محدودیت در عرضه و رشد بهای فولاد در هند از افزایش نرخ زغال متالورژیک فوب استرالیا حمایت کرد. در این میان اخباری مبنی بر افزایش تقاضا برای زغال از سوی فولادسازان هندی برای تحویل در ماه مارس شنیده می‌شود که این رشد تقاضا نیز از بهبود قیمتی در این بازار حمایت می‌کند‌‌‌‌‌‌.

پلتس، پریمیوم زغال متالورژیک استرالیا تحویل بنادر شمالی چین را برای روز سه‌‌‌شنبه هفتم فوریه بدون تغییر نرخ برابر ۳۲۹دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. درحال حاضر اغلب متقاضیان زغال وارداتی در چین ترجیح می‌دهند تا شفاف شدن وضعیت بازار و مشخص‌شدن بهای زغال داخلی چین از خرید اجتناب کنند‌‌‌. در عین حال هنوز وضعیت تقاضا برای محصولات فولادی پایین‌‌‌دستی در چین نیز نامشخص است. برخی فعالان این بازار معتقدند وضوح بیشتر بخش ساخت‌‌‌وساز در چین تا پایان فوریه به طول می‌‌‌انجامد و آن زمان بهای این محصول مشخص می‌شود.

شوک زمین‌‌‌لرزه در بازار فولاد ترکیه ادامه‌‌‌دار شد

بازار قراضه وارداتی ترکیه در روز هفتم فوریه و در پی وقوع زمین‌لرزه در جنوب این کشور آرام بود و پلتس، بهای قراضه وارداتی به این کشور را بدون تغییر نرخ برابر ۴۲۷دلار و ۵۰سنت ارزیابی کرد. مناطق شمالی ترکیه از این زلزله آسیب ندیده است، اما به گفته فعالان این بازار با توجه به شدت خسارات وارده و عمق فاجعه، فعلا وضعیت بازار فولاد ترکیه در شرایط عادی قرار ندارد و خبری از تقاضا برای خرید مواد اولیه نیست. هنوز آمار دقیقی از آسیب‌‌‌های این زمین‌‌‌لرزه به زیرساخت مناطق درگیر ارائه نشده است؛ اما انتطار می‌رود واحدهای فولادی واقع در منطقه اسکندرون که در کانون زلزله قرار دارند، احتمالا برای چند هفته از این بازار خارج شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید