234831

سنگ‌آهن و قراضه گران شد

دنیای معدن: سنگ‌‌‌آهن در بازار داخلی چین مجددا افزایشی شد؛ انتظار بهبود تقاضا برای محصولات فولادی در بازار داخلی چین عامل تغییر رویه در بازار سنگ‌‌‌آهن چین است. قراضه فولادی در ترکیه نیز هفته جاری را با افزایش نرخ آغاز کرد تا به این ترتیب بخشی از سقوط نرخ خود در هفته گذشته را جبران کند. به گزارش «اکوایران»، تقویت قیمت فولاد در چین و همچنین انتظار افزایش تقاضای محصولات فولادی در این کشور باعث شد تا بهای سنگ‌‌‌آهن دریایی آسیا وارد مسیر رشد قیمت شود.

به گزارش دنیای معدن، بنا به گزارش پلتس، بهای هر تن سنگ‌آهن عیار ۶۲‌درصد استرالیا تحویل بنادر شمالی چین در روز ۲۷ ژوئن به ۱۱۹دلار و ۶۰سنت به ازای هر تن رسید که این رقم نسبت به نرخ فروش آن در روز پایانی معاملات در هفته قبل یعنی ۲۴ ژوئن رشد ۴دلار و ۶۰سنتی داشت. تحلیلگران پلتس، کاهش عرضه سنگ‌‌‌آهن در بازار فیزیکی را از جمله دلایل رشد بهای این محصول عنوان کرده‌‌‌ و می‌‌‌گویند این رشد قیمت ناشی از افزایش خریداران در بازار نبوده و همین امر باعث می‌شود که این رشد قیمتی موقتی باشد.

قراضه، بلاتکلیف میان داده‌‌‌های افزایشی و کاهشی

قراضه فولادی ترکیه پس از طی یک‌دوره سقوط قیمتی مجددا وارد مسیر افزایش قیمت شده است. افت قیمت در بازار قراضه فولادی وارداتی به ترکیه در روز جمعه ۲۴ ژوئن متوقف شد و این محصول در این روز رنج کشید. به گزارش پلتس، قراضه فولادی در روز ابتدایی بازگشایی بازارها در هفته جاری وارد مسیر رشد قیمت شد و با افزایش ۶دلار و ۷۵سنتی به ۳۳۲دلار و ۵۰سنت رسید. از دیگر اتفاقات بازار فولاد ترکیه، فروش محموله حدود ۴۰‌هزار تنی میلگرد به مقصد هنگ‌‌‌کنگ بود. نرخ فروش این محموله تحویل بندر مقصد حدود ۶۷۰دلار تعیین شده و منابع پلتس تخمین می‌‌‌زنند که هزینه حمل این محموله از ترکیه به هنگ‌‌‌کنگ حدود ۵۰ تا ۵۵دلار به ازای هر تن خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید