240101

افزایش شدید مصرف زغال سنگ در آلمان

دنیای معدن-بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که کمبود انرژی و افزایش قیمت برق، آلمان را مجبور به افزایش استفاده از زغال سنگ علیرغم تعهد این کشور به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کرده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از راشاتودی، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که کمبود انرژی و افزایش قیمت برق، آلمان را مجبور به افزایش استفاده از زغال سنگ علیرغم تعهد این کشور به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کرده است.

بزرگ ترین اقتصاد اروپا علی رغم تعهدات خود برای حذف تدریجی سوخت های فسیلی، برای روشن نگه داشتن چراغ ها در حال حاضر زغال سنگ را با بیش ترین سرعت حداقل در 6 سال گذشته می سوزاند.

به گفته بلومبرگ، آلمان یکی از معدود کشورهایی خواهد بود که واردات زغال سنگ را در سال آینده افزایش می دهد.

مصرف زغال سنگ جهان رکورد زدانگلیس برای روشن نگه داشتن خانه ها از زغال سنگ استفاده می کند

بر اساس این گزارش، آلمان در مواجهه با دوراهی کاهش انتشار کربن یا تضمین امنیت انرژی در این کشور، دومی را انتخاب کرد و تعدادی از کارخانه های زغال سنگ را بازگشایی کرد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش اخیر خود اعلام کرد که اکثر کشورها از "مقدار محدودی" از ظرفیت تولید برق با زغال سنگ استفاده می کنند و "تنها در آلمان، با 10 گیگاوات، این روند معکوس در مقیاس قابل توجهی در جریان است."

بلومبرگ با استناد به داده های Electricity Maps گفت که مصرف زغال سنگ در این کشور در ماه جاری میلادی در مقاطعی افزایش یافته و میزان آلودگی آن را به میزان آلودگی در آفریقای جنوبی و هند رسانده است.

طبق گزارش اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس)، این کشور اکنون بیش از یک سوم برق خود را از نیروگاه های زغال سنگ تولید می کند.

این داده ها نشان می دهد که تولید برق با استفاده از زغال سنگ در سه ماهه سوم نسبت به سال قبل 13.3 درصد افزایش داشته است.

در حالی که کمبود گاز طبیعی در آلمان یکی از دلایل احیای زغال سنگ است، یکی دیگر از دلایل افزایش تقاضا در فرانسه است، جایی که تولید برق به دلیل قطعی رآکتور هسته ای مختل شد.

به گفته دستاتیس، امسال، آلمان ممکن است برای اولین بار حداقل از سال 1990 به یک صادرکننده خالص برق به فرانسه تبدیل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید